gårdagen

Igår var jag på Poetry Slam SM-kval med Rozen, ETQ och Lovagumzan. Det var riktigt mycket folk, glatt överraskad. Kvaliteten var högst varierande på de tävlandes utförda alster, men nog fanns där riktigt skarpa knivar i lådan, som man brukar säga. I och med att inte alla asägde kände jag "vafan, jag kan ju vara med, och prestera bättre än vissa". Poesi är själens språk. Kanhända jag blir med i framtiden, men först ska vi ha våran egen Poetry Slam här på Kattbordellen (vårat kollektiv heter så fr.o.m nu). Inget pretentiöst, inga förväntningar, inga tidsangivelser - bara känsla - teatraliskt uttryckt.

Längtar!

PS Hittade världens bästa Filippatavla på Kupan igår, den var ok billig och vacker så därmed är den min. Ska fota den senare med min kamera när jag laddat batteriet, satt i minneskortet samt trixat på objektivet ;););););) Kommer typ ta sönder någonting DS

PPS Ändå att det pirrade i hela min kropp när jag hämtade ut kameran igår! Obs: ej "konsumerarnerven" likt en äcklig kick i kapitalismens tecken, utan snarare "OFTA detta händer, har längtat så jäääävla länge!". Kommer att bli en fin höst. DS

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0