dessa lovely parfymer

Alltså jag är så jävla onödig men jag har införskaffat ännu en parfym (ska sluta konsumera lovar). Egentligen är det bortkastade pengar tycker nog många, men jag kan inte hjälpa det; jag älskar parfymer så jävla mycket! Och jag älskar ännu mer: rätt kropp i symbios med rätt parfym. Fel parfym gör att man stör sig på den, tänker på den för mycket. Den perfekta parfymen ska man inte tänka på, för den passar så naturligt ihop med ens egen kroppsdoft.

Jag använder både herr- och damparfym, dessvärre har jag bara en herr, men flertalet damparfymer. Fördelen med herrparfym är att de doftar mycket mer diskret, på ett fräschare sätt. Medan vissa damparfymer har alldeles för karaktäristiska överhängande toppnoter. Personligen tycker jag att det är väldigt hett med kvinnor som använder herrparfym. Beror väl på att jag är flata lol. Men jag saknar ej män! Ogillar tunga parfymer, den enda tunga jag har är i så fall "DKNY - Delicious Nights" vilken är till för festligare tillfällen, samt även passar bättre på höst/vinterhalvåret. [Input: Jättekul en gång när jag bar den på en förfekke, Emma vid en kram: "Du luktar fekke!" och jag lolade och sa; "Haha fan vad king, jag brukade alltid ha denna på fekke förut så det är därför du minns gmmN!"]

Precis som alltför tonårsaktiga, blommiga, söta dofter kan hänga sig som en huvudvärkskappa över en. Doftar bara....fjortis. Och intetsägande.

Ett tips angående parfymer är att leta efter Eau de Parfum istället för det vanligare Eau de Toilette; eftersom de Parfum sitter kvar betydligt fler timmar, det är mer koncentrerat. Det är dyrare men samtidigt behöver man mindre, går nog jämnt ut. Även bättre att köpa 30ml än 50ml om man är halvt osäker på doften, 50 räcker jäääääävligt länge och det kan vara mer praktiskt att använda upp parfymen än att göra som jag och bunkra. På Kicks får man även oftast parfymprover om man frågar, som räcker några dagar. Om man vill känna efter.

Hur som helst så fann denna i början Augusti, och blev förälskad direkt. Efter flera gångers provande insåg jag att vi var oskiljaktliga. Ibland är det bara skrivet i sten. Och sedan idag är vi ett <3 Så ni får sniffa mig i halsgropen nästa gång vi ses vettja:



*rädd, zenzuell chey*

PS Jättetöntigt i parfymkartongen: en beskrivning om att "rosetten är handknuten blabla" så jävla töntigt snobberi. Hatar sånt egentligen. DS

Kommentarer
Postat av: Emma

ha den när vi ska till ikea :P :P

2011-09-28 @ 12:18:08
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0