solidariteten, ja var tog den vägen

Hittade några kommentarer på GP's hemsida angående den artikel som berör problematiken vi strax står inför: nämligen att USA's torka kommer att påverka såväl produktionen som exporten av mat; vilket i sin tur kommer att skapa en global livsmedelskris. En majoritet av de som drabbas värst av denna händelse är som alltid U-länderna. Artikeln förtäljer att en miljard människor lider av kronisk undernäring; och att den siffran bara i Västafrika kommer öka med 17 miljoner till.
 
Den är undertecknad av ett antal riksdagsledamoter; med budskapet: ät mindre kött, ät mer vegetariskt.
 
Och sådana här fina kommentarer skriver då folk, apropå detta. Jag undrar vem som är mest solidarisk i sitt resonemang; Storhemulen eller Serafia!
 
 
 
 
"Jag tänker inte ändra på mina vanor för att någon annan ska få det bättre!!!!"
 
"Jag tycker om mina vänner därför brukar jag också äta dem :-)"


= Två givna retoriker, ses nog i en talarstol nära dig inom snar framtid

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0