tips från coachen~~

Sitter här och lyssnar på ~Britta Persson~ och intar lite smoothie. Är du stolt över mig nu ETQ ;;;;) ? Skall börja med detta nu; rätt schyst efter träning, med soyghurt, havremjölk, banan, bär och linfröolja. Linfröolja är ett gott tips jag kan ge framförallt till veganer; ger ett bra intag av Omega-3 fettsyran Alfa-Linolensyra. Många rekommenderar att man kan inta 1-3 tsk linfröolja per dag, så jag brukar främst ha det i sallader och dylikt men det funkar faktiskt schyst att steka i också, ger dock en karaktäristisk smak som alla inte gillar. Men i smoothies smakar det nada! Oljan finns i alla fall i välsorterade matbutiker eller i typ hälsokost/vegankostbutiker.
 
Har hur som helst provat detta fenomen med att träna på morgonen idag, som så många verkar rata och hata. Tycker däremot att det var rätt nice, skönt sätt att starta dagen på. Skulle ju dock ej palla gå upp typ 5 för att träna, är fan ingen morgonmänniska :'(
 

Har typ fått 1 ny blodådra på vänster arm (eller ok den är väl knappast ny, men den har inte synts tidigare) pga träning, en evig påminnelse om att det pulserar massa äckligt blod i min kropp. Alltså serr, höll på att svimma häromdagen när jag fick ett fett långt skärsår på fingret som aldrig slutade blöda!!! Gud hjälpe mig
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: molly

jag brukar ha i psylliumfröskal det är ägit, fibrigt och osmakigt :---) eller linfrön men dom kan man ju känna av lite! vänliga hälnsningar kostcoachen

Svar: King! Brukar ha linfrön i min havregrynsgröt, men är typ delvis rädd för linfrön för skalet innehåller typ cyanid??? Alltså på Livsmedelsverket är det ju massa störda rekommendationer liknande: "äter man mer än typ aslite linfrön så är det FARLIGT"
Men äter det ändå, gillar ju att ~~live on the edge~~

Psylliumfröskal lät ju däremot mycket spännande!
Filippa

2012-08-24 @ 13:36:38
URL: http://blondinmolly.blogspot.com/
Postat av: emmaaaa

jag e f1 stolt!!! Lska smoothie <3<333

2012-08-24 @ 17:31:06
URL: http://emmzangurl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0