I dig a pony

Summerade för Lova och Johanniz det gånga årets bästa händelser. Måste ju utan tvivel vara, utan inbördes ordning:
 
1. Att jag blev vegan
2. Att jag blev Ålidhemsbo (och kommer förbli fan!)
3. Alla fantastiska människor jag har haft det stora nöjet att lära känna. Som har inspirerat, gett energi, nya perspektiv, tankeomställare, kärlek och nya vänskaper.
4. Uppstartandet av F!. Något jag ämnar lägga stor kraft på under kommande år. ~Sky is the limit~~ nivet.

Finns så otroligt mycket dåligt att nämna, men det är tämligen kontraproduktivt att ens ge detta en enda tanke. Mycket skit har hänt. Mycket bearbetning. Oändliga tårar, oändlig ångest, den ständigt återkommande deppen. Mörkret. Hopplösheten. Likgiltigheten. Livskriser. Emotionell kalabalik.
 
Men jag betvivlar inte en sekund på; att även om detta må ha varit det absolut tyngsta året i mitt liv hittills, så har det tamejfan varit kanske det allra viktigaste året i mitt liv. Jag har aldrig utvecklats så här mycket, under ett och samma år, tidigare.
 
Jag är självsäkrare, vackrare, klokare, har ett förändrat synsätt på omvärlden, är en bättre människa och kanhända också tryggare. Jo det tror jag banne mig, så otroligt mycket tryggare. Med självkritiken som redskap kan man förbättra sig, omforma det man är - till den man vill vara.
 
Men viktigaste må vara: länge leve kärleken, solidariteten och empatin till omgivningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0