cha-cha-cha-cha-chaaanges

Nu har vi råttisar i vår lägga. Rositas kompis har blivit väldigt allergisk så med detta akuta läge, och med mitt väldigt blödiga hjärta, kunde vi inte göra annat än att gå med på att ta hand om de små liven - åtminstone tills vidare. Har haft 5 hamstrar och 2 chinchillor i mina dagar, bortsett från alla katter då. Ville även i många många år ha tamråttor, då jag alltid känt fascination för dessa intelligenta och smidiga djur.

Men nog trodde jag allt att smådjurstiden för alltid var över; känner av etiska skäl att jag ej sympatiserar med fenomenet "djur i bur". Därför bojkottar jag också zoo och cirkus. Men med detta i åtanke: att dessa små liv kanske blir avlivade till slut om ingen ny ägare hittas, kan jag inte göra annat än att bara ta djuren till mitt hjärta och barm. Alltså jag är urtypen för att bli en mad cat lady, blir fett sorgsen när jag hör om djur som inte har någonstans att ta vägen!

Så nu är jag råttägare, tänka sig att min barndomsdröm faktiskt gick i uppfyllelse. Men jag har inte hälsat på dem ännu. Vi kommer nog få gott om tid att lära känna varandra.

Våra små råttisar och jag!

Kommentarer
Postat av: molly

JAG VILL HÄLSA PÅÅÅÅ

2012-01-30 @ 13:45:08
URL: http://blondinmolly.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0