götttttttttttt i munna'!

Världens bästa recept vi provade igår, som vi fått av Rozens matkonstnär till daddy:

~~PANERAD BRYSSELKÅL~~ *
  • Koka brysselkål (obs överkoka ej, bara så de blivit rätt mjuka)
  • Doppa i vetemjöl
  • Doppa därefter i uppvispat ägg
  • Doppa slutligen i ströbröd som har blandats med salt och kryddor efter önsemål
  • Stek i rikligt med svenskt smör och olivolja på medelstark värme tills en vacker gyllenbrun skorpa skapats.

(Jag skriver inga måttanvisningar eftersom jag anser att matlagning skall göras på fri hand efter eget bevåg)

 

Detta provade vi som sagt igår, och....Så JÄVLAJÄVLA gott det var! Jag älskar brysselkål sjukt mycket, och att bara koka + steka i rikligt med smör får mig att hamna i trans av matlycka; men detta var om  möjligt än godare!

 

Try it, bitches~~~~

 

 


Cíao





*
kan användas som substitut för köttbullar

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0