de kommer kliva på dig igen

Nu ligger jag här på en luftmadrass (obs jävligt bekvämt) och ser solen smyga in genom den ljusa gardinen. Man vet inte vad dagen bjuder på, men den som lever får se! Ikväll ska vi i alla fall fira Ana som fyller 23 imorgon. Ville propsar på att vi ska till något ställe som typ hette "sju tunnor" - bara namnet gör givetvis att man måste dit; men de serverar också mjöd!!! Vilket jag velat smaka sedan ~urminnes tider~ Sköny att vara borta från Umeå, träffa annat folk. En konstig grej är dock att jag märker för varje gång jag kommer till sthlm hur min känsla för staden förändras. När jag var i yngre tonåren så hade jag bestämt mig för att flytta hit, men ju mer tiden går desto mer avsmak känner jag. Är fan för tragiskt inbiten och norrlandsfrälst (obs det som ligger i riktiga norrland, inte typ sundsvall.....). Nepp, ska jag flytta blir det götlabårg, då bar det bestämt. Kanske skall få igång dagen nu. Kan ju vara en ~idé~|

Kommentarer
Postat av: Linn

Tänkte skriva "Ey, vad är fel med Sundsvall" tills jag kom på svaret: ganska mycket. Ångrade mig.

Sundsvall befinner sig i något sorts awkard ingenmansland där vi ses som så jävla norrut av alla söder om Gävle men blir underkända i vår norrländskhet av alla norr om Övik. Hårt liv.

2012-06-16 @ 19:38:45
URL: http://labecula.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0