nytt projje!!!1

Nu har jag påbörjat mitt ~blonderingsprojekt~ efter en lång tids velande och osäkerhet och rådfrågande. Men slutligen kände jag: Jag vill fan prova! Måste! Och när passar det väl bättre än nu när det är kort (=smidigare att färga osv + att man kan raka bort skiten om håret förstörs totalt hehe).

Målet är alltså att få vitt/silverish som slutfärg. Dumdristigt nog så färgade jag håret för ca 1 månad sedan (chokladbrun nyans) vilket medför att detta projekt kommer ta otroligt mycket längre tid än vad det annars skulle gjort om jag haft min originalfärg (=typ mellanbrun/mörkbrun). Men nu är håret som sagt ett antal nyanser mörkare vilket troligen kommer leda till ett jävligt gult resultat med orangea inslag. Dvs EJ vackert. Blir väl konstant mössbärande framöver om inte annat.

Kommer med andra ord gå runt med ofrivilligt fast ändå självvalt cphår flertalet veckor framöver. Man ska absolut inte blondera för ofta då man, som ni förstår, förstör håret helt jävla totalt. Man måste vara tålmodig.

Folk kanske undrar varför jag inte gör skiten hos frisör. Svaret är enkelt: med min nuvarande hårfärg kan det omöjligen bli vitt/silverfärgat på en gång, man måste helt enkelt färga flera gånger och med min knapra studentekonomi tänker jag ej finansiera flertalet frisörbesök, framförallt när håret är så pass kort och lätthanterligt. Ev. så kanske jag gör en sista finputsning hos frisör, om den förmodade gulheten vägrar ge mig sig trots 1000000 blonderingar. Men annars ser planen ut så här:

1. Blondering (sitter i nu, tvättas ur kl 02.00)
2. Toning ganska snart inpå (för att dämpa den gula nyansen och för att det är skonsammare än blondering)
3. Vänta ett par veckor/Börja använda silverschampoo så smått
4. Blondera igen
5. Blondera med några veckors mellanrum + använda silverschampoo då och då + knarka hårförpackning.
6. Voíla!!!

Livets ironi om jag, när jag blir klar, inser att jag inte alls passar i skiten. Skulle äga <3 Men den dagen den sorgen.

Om jag pallar kommer jag göra en uppföljning av färgen, efter varje färgning. Fast det här är för fan varken en mode- eller "stylingtips"bloggy så jag kanske skippar det bara för att det känns jävligt...nerdy.

Well bye

eller på återseende eller vad det het'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0