<3<3<3<3<3<3

Så himla lyckligt!!! Fick godkänt på omtentamen på mitt livs drygaste universitetsmoment! Känslan av att veta att jag INTE kommer behöva plugga in EU-kunskaper, byråkrati, Sveriges statsskick och jävla kommuner och landsting i augusti igen, är fullkomligt obeskrivlig.

Jag är så lycklig över att detta är över att jag skulle vilja manifestera min Lycka i en tentabål (bokbål, fast tenty). Men tyvärr är jag för nöjd över mitt svar på essäfrågan (7,5 poäng av 10 ;;;) ) för att klara av detta mentalt. Skrev om universella välfärdssystem och selektiva välfärdssystem, där jag argumenterade fram och tillbaka för båda. Känner ju rent spontant att en bred välfärdsstat bör vila på majoritet av universella system. Folkhemmet är en bra historiebakgrund att åminnas! Men min avslutning var ju förmodligen bäst:

"Jag vill avrunda, med att påpeka; att de som strävar efter en avvecklad välfärd (som t.ex herr Reinfeldt) också kämpar efter ett samhällsklimat fyllt av stora klassklyftor, orättvisa, och hat."

Men det vet vi ju redan.

Gudars, skall typ springa ut och kyssa marken och helga solen och jorden och alla småfåglar!

Adjöss

Kommentarer
Postat av: Jenny Beeee

Grattis! Det låter inte jättespännande den där kursen..

Är glad att höra att humöret ditt ökar, tar gärna en träff med dig snart om du har tid/ork med mig? ;D

2012-05-21 @ 21:04:32
Postat av: /F

Haha du har rätt, "jättespännande" är väl förmodligen det sista jag skulle vilja beskriva den med. Men nu är den snart över! Har ju momentet "Internationella Relationer" nu iaf så det är väl lite mer schpännande!



Jag vill jättegärna ses och jag har alltid tid för dig :D Skulle vara superfint! :) Jobbar tyvärr rätt mycket denna vecka, men kanske nästa vecka?

2012-05-22 @ 00:23:49
Postat av: Jenny Beeee

Men internationella relationer tror jag kan vara intressant, har en bok som heter så till och med. Jaaa va kul! Har inte heller så mycket tid över i veckan men nästa vecka borde funka jättebra! :D

2012-05-22 @ 17:27:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0