2012-10-24

 
 
http://open.spotify.com/track/1aAghqxhXwV3aN6UsTHf9J
 
Följer en kommentatorsdebatt på vk.se med spänning/skräckblandad förtjusning/avsmak. Köttpropagandisterna tar till orda igen! Efter en avslagen motion som givits av MP (http://www.vk.se/726690/nej-till-vegetariskt-i-skolan).

"Våra skolbarn behöver få i sig kött."

"bara för att ett fåtal extremister inte äter kött gör det inte att vegitarianism är normalt. "
 
"(Vet hur kul det är för övriga familjen när ett barn "plötsligt" blir vegan)
Gjorde klart att när man betalar och lagar den mat man äter, då kan man välja, annars äter man det resten av familjen äter."
 
Sistnämnda verkar ju vara en trevlig föräldrafigur, klassisk paternalisk auktoritet. Om jag någon gång får kids skall det sista jag gör vara att utöva makt över dem på detta vedervärdiga sätt
 
 
 

Kommentarer
Postat av: JennyB

Jag vet faktiskt inte om jag ska skratta eller gråta när jag läste om det där tidigare idag. En av kommentarerna påpekade att "storebror" styr för mycket och det är upp till var och en vad denna vill äta. - Men ursäkta, jag kunde inte kontrollera vad vi åt för mat i skolan, det är ju redan någon som bestämmer det. Barn eller vuxna dör inte av att äta vegetariskt en eller flera dagar i veckan, det är bara korkat att påstå något annat.

2012-10-25 @ 18:45:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0