baby you're a rich man

Kan verkligen inte lägga den akademiska hjärnan åt sidan, någonsin. Klassisk arbetsskada = att man analyserar/självreflekterar/ser maktperspektiv överallt, konstant, hela tiden. Jag ser klass överallt, jag ser hur kön görs, jag ser hur etnicitet bemöts, jag ser hur sexualitet synliggörs, ut i det oändliga. Hur normer skapar beteenden. På ett sätt är det väl det finaste som finns; att ha redskapen att tänka kritiskt
 
För hur skall man någonsin kunna förändra något överhuvudtaget, om man inte ifrågasätter exakt allt som tas för givet?
 
 
En särdeles angenäm helg, har jag haft. Sådant skall en ju ha då och då också. Krispigheten i luften sprider sig, frosten breder ut sin onådiga existens överallt. Ingen undkommer. Vintern står och lurar vid dörren. Men det är okej, den måste få bli till och bli överstökad, för att något vackrare skall komma därefter
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0