2013-02-21

Tänk, att saker och ting kan ordna upp sig. Är i något slags överoptimistiskt supermode, ser på våren med tillförsikt. Eller som jag sa till Amandus idag: för mig har våren redan börjat, i mitt sinne. Efter den deppiga förjävliga vintern, kommer något nytt, något bättre.
 
Efter några månaders oundviklig drama, såväl emotionellt som mentalt, är fundamentet stabiliserat åter. Jag har hur mycket energi som helst, och det skall inte läggas på studier. Skolan skall jag sköta just så till vida att den genomförs, inte en sekund längre skall jag lägga på den. Hädanefter skall jag vårda mina relationer och arbeta politiskt. Är så himla superpeppad på F! så det finns inte. Vill göra allt, nu! Tror att denna vår kommer göra verksamheten en enorm tjänst och förhoppningsvis verka expanderande.
 
Nu är jag min egen, ser till mig själv, följer som sinnet önskar. Jag har uppnått sinnesfrid, vilket jag sökt så himla länge. Hela tiden, fanns det inom mig själv. Man tror att man måste finna det utifrån, men det är fel. Det måste komma inifrån, det är så det fungerar. Jag är stolt, lycklig och glad över att vara singel. Det känns så skönt att skriva det! Bort med samhällets tvåsamhetskonventioner och nedvärderande floskler kring singelfenomenet. Det finns oändligt med kärlek i mitt liv ändå, det är fan få förunnat. Som om jag skulle vara ensam? Det dummaste påståendet någonsin. Det handlar blott om ett normerande förhållningssätt till det "lyckliga livet" som jag inte köper. Jag har inte varit lyckligare när jag varit med folk. Jag är som lyckligast NU. I mig själv. Som man brukar säga: Man måste älska sig själv innan man kan älska andra. Det handlar inte om egoism. Det handlar om att vara trygg, lugn, säker och välmående i sig själv, för att överhuvudtaget vara kapabel att ge något till andra människor.
 
Varför skall det ta så jävla lång tid innan ens futtiga lilla hjärna kan förmå sig att begripa denna enkla lilla sak? Nåväl, bättre sent än aldrig.
 
Kärlek till er, kärlek till vår feministiska kamp! Kommande generationer skall växa upp i en bättre värld.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0