2013-01-26

Förrförra fredagen (den ödesdigra dagen när The Knifebiljetter föll ur sikte skoningslöst. Men det gör ju inget nu för nu har vi 4 biljetter!!! Tack vare Emma<3) så tyckte jag att det var en god idé att forska lite djupare om John Hron-fallet, eftersom att det är en händelse värd att känna till - det meningslösa våldet och dess konsekvenser. Och hur en snedvriden ideologi baserad på hat kan få vilken människa som helst att agera på de mest barbariska sätt. Är en tillräckligt indoktrinerad, så är en kapabel till det mesta, tänker jag.
 

Saken är den att jag ångrar djupt att jag ägnade ca 1½ av mitt liv åt att forska vidare. Jag ångrar - att jag tyckte att det var en god idé att läsa tiotals intervjuer med såväl mördare som med föräldrar som till synes aldrig kommer kunna leva ett normalt och lyckligt liv åter. Ångrar - att jag tyckte att det var en god idé, att googla på obduktionsbilder på den söndersargade stackars individen. En fruktansvärd händelse, helt obegriplig för den empatifyllde eller atruistiske. Detta meningslösa våld, var kommer det ifrån?
 
 
Jag mår illa av det. Och jag kan inte sluta tänka på det, det har ockuperat min hjärna.
 
 
 
Jag kommer aldrig kunna förstå det

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0