Honni soit qui mal y pense

Drömmer om sommar och andra tider. Jag ser sommarbilder överallt, hör sommarplaner, sommarmusik, minns sommarminnen, och tittar ut genom fönstret, ser en himmel som skvallrar: januarideppen - byts ut mot februarikylan. Därefter, kanske lite hopp går att nå.
 
Smärtan lägger sig, byts ut mot illamående. Lessheten, nu kan väl detta ändå få en avrundning, kunde man tycka. På ett sätt så himla rastlös, men på ett annat sätt njuter jag av isoleringen. Jag behöver den. Tid finns inte. För jag tog ned väggklockan. Dagar finns inte. För jag lever inte ut dem som det är tänkt. Vad betyder lördag?
 
Endast jag finns. För ingen kan nå mig, och jag når ingen annan. Jag funderar, jag skriver. Jag tänker. Jag drömmer, på nätterna, om könsförvirring och saknad. Och sommar.
 
 
Om en vecka, då är det dags att skaffa en tumblr. Behöver kultur. Stay tuned!
 
 
 
Hälsar jag och min conch.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0