Lista för 2012!!

Snor denna lista av Johanniz
Sådant som bör bli gjort!

 
1. Gjorde du något i år som du aldrig gjort förut?
Det gör jag hela tiden! Det är väl därför man lever?

2. Höll du några av dina nyårslöften?
Köper inte konceptet med nyårslöften. Tänker att ordet "löfte" är kravfyllt och lätt blir brutet. Bättre är väl att man hela tiden försöker hitta inspiration till utveckling och förändring?

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år?
Tror inte det?

4. Dog någon som stod dig nära?
Nej.

5. Vilka länder besökte du?
Schweden Schweden! Götlabårg! Det var planer om Barcelona, Dublin, Paris och hela faderullan. Men låt mig säga: livet kom emellan och fuckade upp varje enskild plan. Äkta livet. Kompenserar detta med att fara och tågluffa i Europa sommaren 2013 ist~~

6. Är det något du saknar år 2012 som du vill ha år 2013?
Distans till det som varit. Och att umgås ännu mer med familj och vänner. Börjar redan nu med detta projekt genom att flytta ihop med några av de finaste personerna i världen!

7. Vilket datum från år 2012 kommer du alltid att minnas?
Många. Min vegandag 30/5 är absolut det viktigaste! Skulle vilja säga dagen jag blev dumpad, men minns faktiskt inte vilket datum det var, mer än att det var i maj.

8. Vad var din största framgång 2012?
Att jag utvecklats enormt. Att jag är en bättre människa nu, än vad jag var för ett år sedan.

9. Största misstaget?
Jag ser inte på saker som misstag. Allting sker av en anledning och allting har en mening, även det som kan ses som "misstag". Det hela handlar om hur man väljer att se på saker och ting.

10. Har du varit sjuk eller skadat dig?
Jaa, några förkylningar, feber osv. Inget allvarligt.

11. Bästa köpet?
Biljetten till Refused som jag köpte i sista stund. All god mat jag köpt!!! + Min kånken.

12. Vad spenderade du mest pengar på?
(Bortsett från hyra osv) Mat, lätt! Och den där jävla satans vidriga tapetskulden till Bostaden som aldrig verkar ta slut....Sista avbetalningen i januari! Då kan Bostadensatanisterna gotta sig i sitt jävla cashflow.


13. Gjorde någonting dig riktigt glad?
Att jag vågade stå upp för mina ideal. Alla fina människor som gör mig helt euforisk av glädje! Alla drömmar, alla planer.

14. Vilka låtar kommer alltid påminna dig om 2012?
Echo And The Bunnymen - Show Of Strength
Familjen - Djungelns Lag
The Stone Roses - I Wanna Be Adored
Fever Ray - Stranger Than Kindness
Ricky Nelson - Lonesome Town
The Supremes - I Want A Guy
Florence Valentin - Upp På Sociala, Ned På Systemet
Vånna Inget - Spotta i Motvind
Imperiet - Guld Och Döda Skogar
The Doors - Spanish Caravan
Ultravox - Dancing With Tears In My Eyes
The Beatles - Baby You're A Rich Man, Junk, I Should Have Known Better
Siouxsie And The Banshees - Happy House
Pink Champagne - God natt lilla mamma
Bon Iver - Perth
Ted Gärdestad - Nobody Loves You Now
The Smiths - Cemetery Gates
Nationalteatern - Veronica
The Pharcyde - Passing me by
The Velvet Underground - Who Loves The Sun
 
OSV skulle kunna skriva i tre timmar men ehh har redan nu råkat skriva för mycket. Som alltid :-)


15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år?
Hahaha en ärlig fråga får ett ärligt svar: Jag har aldrig mått så dåligt någonsin i hela mitt liv som jag gjort detta år. Men jag lyckas på något märkligt vis vara glad mellan varven. När jag är glad, då är jag verkligen fullkomligt glad!

16. Vad önskar du att du gjort mer?
Varit bättre på att kontakta folk som står mig nära. Samt svara på sms osv.

17. Vad önskar du att du gjort mindre?
Druckit mindre.

18. Hur tillbringade du julen?
Med familj och folks respektive, en släkting, och en vän till familjen, samt med Lovagumman! Familjärt och traditionsenligt. Missade Karl-Bertil Johssons julafton dock...*fortfarande bitter*

19. Blev du kär i år?
Det hade varit roligare om frågan hade varit: Har du haft relationsdrama i år? På det kan jag svara; ja, oh ja.

20. Hur många one night stands?
Tråkig och normativ fråga som jag inte tänker svara på bara därför. Fler än en, färre än 50? Vad säger ett svar egentligen. Jag gillar inte konceptet one night stands, det är inte riktigt min grej.

21. Favoritprogram på TV?
Tittar inte på tv.

22. Hatar du någon nu som du inte hatade i början av året?
Jag ger inte tid och energi åt att hata folk. Jag tror på kärlek.

23. Bästa boken du läste i år?
Susanna Alakoski - Oktober i Fattigsverige, var väl den viktigaste.

24. Största musikaliska upptäckten?
Besparar er detta enormt lång svar. Det enda jag gör om dagarna är att upptäcka ny musik.

25. Något du önskade dig och fick?
Hårtrimmer = bästa presenten ever! Välkomna till FFF = Filliezz Feta Frisörsalong~~

26. Något du önskade dig men inte fick?
Jag är väldigt småskalig gällande önskningar,  jag värderar inte materiellt ägande så högt.

27. Årets bästa film?
Turn Me On, Dammit eller Incendies

28. Vad gjorde du på din födelsedag 2012?
Firade med min kära familj och med två fina personer. Åt vegansk lasagne och vegtårta och göttarns. Avrundades på RÖTT.

29. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre?
Vill säga: om jag gråtit mindre eller om jag mått bättre, men det kan man liksom inte säga. Saker och ting är vad de är och man blir inte lyckligare av att hålla sina känslor inne.
 
Men kanske om jag inte hade haft en så jävla kass sommar. Om jag hade fått resa någonstans längre bort och inte jobbat så mycket under sommaren. Jag ångrar att jag jobbade så mycket.

30. Hur skulle du beskriva din stil år 2012?
Usch, hatar att beskriva min stil, så fånigt. Ett gällande attribut tycks väl fortsätta att vara: skjorta och hängslen. Jag vill nog säga att min stil är ganska androgyn.

31. Vad fick dig att må bra?
Alla fantastiska människor jag har den enorma glädjen att omges av. Att vara vegan. All musik. Att skriva.

32. Vilken kändis var du mest sugen på?
Hahahahah "mest sugen på" gudars, jag är ingen kändisgumma...måste komma på någon bra...Ok säger en karaktär istället; Audrey Horne från Twin Peaks, lätt! Men även Freja Beha Erichsen (dansk modell)

33. Vem saknade du?
Flera. Saknad kan vara fruktansvärt jobbigt, fysiskt smärtande. Har jag fått uppleva.

34. De bästa nya människorna du träffade?
Vill inte gradera, ingen nämnd ingen glömd. Har sällan träffat så många nya, fantastiska, inspirerande, glädjegivande och kloka människor som detta år! Är så otroligt tacksam över det.

35. Betyg för 2012?
 
Vill egentligen ge 0/5 toasterz eftersom det har varit ett så jävla jobbigt år. Men inser att 2012 har varit så jävla viktigt också. Jag har utvecklats enormt mycket. Och det, är värt mer än allt guld i världen.
Men av ren princip vill jag inte gradera :--)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0