Samlar på ord ni vet

Konnässör = ett så jävla bra ord! Inte pga dess betydelse främst, utan bara utifrån hur det låter. Perfekt blandning av vokaler och konsonanter. Innebörden kan vara positiv eller negativ förstås, beroende på kontext och åsyftande. Jag tänker främst att det för mig betyder något negativt eftersom jag tolkar det till något snobbigt eller borgerligt. Att jag tänker att folk som anser sig vara experter till synes ofta tror sig vara förmer.
 
Men därom kanske det bara är ett pro-jante att tänka så, känhända är det blott positivt, att vara duktig på sin sak!
 
Så länge kunskap inte används för att förtrycka eller förminska andra, utan tvärtom används för att delas ut till alla och en var, är det ju det mest positiva som finns.
 
 
För hur skall vi någonsin kunna utvecklas, om vi inte har kännedom om hur verkligheten är beskaffad?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0