så här på morgonkvisten

Ok kom hem efter tre och vaknade åtta, det låter ju sunt. Men är väl kanske nice att carpa morgonen en helgdag som denna också, någon gång ska en väl! Har diskuterat könsidentitet och sexualitet så pass mycket nu senaste tiden, jag tror att exakt ALLA längre samtal jag hade igår på fekken vidrörde dessa ämnen, eller feminism. Älskar att befinna mig i miljöer där alla fattar och där diskussioner kan ske på en rimlig och utvecklande nivå. Älskar att befinna mig i en trygg bubbla av solidaritet och systerskap, där det riktiga patriarkala heternormsskitsamhället inte når in. Det är så befriande. Dock blir en mer besviken var gång en kommer ut i den "riktiga" världen.
 
Har inte tänkt på min egen könsidentitet på länge faktiskt, det har som glidit mellan stolarna lite med alla andra tankar som florerar i livet. Förra hösten var jag dock väldigt brydd över detta, det är som att det händer så mycket i ens tankevärld när en läser genuskurser. Förhoppningsvis påbörjar jag master nu i vår, så då kanske jag får ännu en utvecklande identitetskris!! *hoppas*

Idag skall jag luncha med mina kloka, roliga och vackra genusar (eller ah, några av dem, alla är ju så geografiskt utspridda nuförtin) och det skall bli så fint. Sa det till Amanda igår; terminen ht 2010 kommer och förblir vara den allra bästa universitetsterminen i mitt liv, oavsett om jag så studerar tusen terminer till. Är tacksam över det.
 
 
Ikväll kanske jag blir Marilyn Manson, den som lever gatt ju se
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0