12/3-08

Mmmm för det är nice med ett skatbo till hår

Så! Nu har vi haft våran premiär på vårt projekt (estet ettornas projekt), och det var jävligt nice. Det är det här man väntat på hela den här tiden. I måndags var jag så jävla less och otaggad, men det blir roligare och roligare för varje dag som går. Det kan bero på att alla blir mer taggade nu när vi har uppvisningar, och för att jag känner mig mycket säkrare på dansen nu. Det är kul att vara med i öppningsnumret! Jag har insett att jag kommer att sakna det här när det är över, det är ändå sjukt bra gemenskap mellan alla, i vanliga fall sitter ju inte alla elever från alla program och chillar i en korridor samtidigt. Så det är nice att få lära känna folk från andra klasser bättre :) På kvällsuppvisningen var Linnéa.M, Jenny, pappa, Amandus & Emanuel och tittade på (hade inga fler biljetter så inga fler kunde komma...man får ett antal biljetter att ge till folk. man kan alltså inte köpa biljetter där), det var kul :)

ASKUL också att jag ramlade på dansen, det är nice! Jag halvkröp typ, och Nadja kröp framför mig, och när jag skulle förbi henne så skulle hon precis ställa sig och sträckte ut foten lite, och då ramlade jag. Såg nästan inget pga rökmaskinen, annars hade jag nog inte ramlat. Men det var nice, med liten action i det hela. Helt sjukt nice dag har det varit idag, åt på subway till och med (med Emma och Monica):
kassabiträdet: "Vill du ha nåt mer?"
Jag, pekandes på en Macadamianut kaka: "Ja, en macka"
Kassasnubben skrattade jävligt mycket, jag med. Alla andra också. Det var jättekul.

Det känns dock lite olustigt att mitt hår är JÄVLIGT tovigt just nu. Har tuperat det, moussat in det, sprayat det om vart annat under dagens lopp. Det dryga är att det är asstort i ca 5 minuter, sen lägger det sig. Så nu ska jag anta utmaningen att försöka reda ut det här. Det blir extra mycket balsam och en hårinpackning för min del. Det dryga är att när jag äntligen kan pusta ut ikväll efter att jag fått ut det, så kommer jag behöva tupera om det lika mycket imorrn eftersom det ör 2 föreställningar till då.... mitt stackars hår, jag vill inte att det ska bli slitet :( Men vad gör man inte för ettornas projekt? Hmmm....hehehe....?

Det här kan det vara det sjukaste, men det finns en The Knife låt som jag gillar. Den är som... gripande. Igår såg jag Ratatouille. Jag hatar (verkligen HATAR på riktigt) datoranimerade filmer (stackars dom barnen som kommer växa upp med alla skitdåliga datoranimerade disney/dreamworksfilmer som är det enda som produceras nuförtiden) eftersom det inte är någon känsla i dom, ochså tycker jag inte om själva tekniken, det känns som att man försöker göra en ungefär tecknad film fast som ska se verklig ut, men det blir bara... äckligt.  Men hur som helst, min poäng var att Ratatouille faktiskt var överraskande bra: det var en fin, lite annorlunda historia där man får se ur en råttas perspektiv, så "kameran" följer som med råttan när han springer i rör mm och det är ganska häftigt gjort. Och så var den faktiskt snyggt gjord, råttorna är bra gjorda och det var nice helt enkelt. Jag blev lite småkär i den. Känns asnice att jag sett råmånga bra filmer på sistone (till skillnad från en period i Januari då jag såg typ 4-5 filmer i rad som varje enskild film var det sämsta jag sett. Då blev jag depp och belv otaggad på att någonsin se fler filmer, nästan). Filmer äger. Johnny Depp äger.

Nej, nu ska jag försöka få ut mitt hår samt se någon nice thriller som min syrra lånat (minns ej vad den hette..). Och jag kan chilla för jag har sovmorron imorrn, det kan vara den mest välbehövliga sovmorron som jag kan komma att få i mitt liv höll jag på att säga. Den sitter fint helt enkelt, efter allt detta slit med projektet.

Hej då och PS jag har räknat till 50 på finska idag, helt själv utan hjälp. Det e nice! DS

Kommentarer
Postat av: Linnéa

HAHAHAH älskade subwayhistorien!
Åh nån som har likadant hår som jag :D :D mitt lägger sig också när jag har tuperat ihjäl det. pallar inte platt hår. pussinussi lycka till ikväll igen!

2008-03-13 @ 16:31:21
URL: http://linniz.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0