Tisdag 27/1-2009

Living is easy with eyes closed, misunderstanding all you see.
It's getting hard to be someone but it all works out.
It doesn't matter much to me.

Let me take you down, 'cause I'm going to Strawberry Fields.
Nothing is real and nothing to get hung about.
Strawberry Fields forever

En tisdag har gått och jag undrar vad i helvete jag gav mig in på när jag valde Bildkursen, 40 minuters jävla genomgång hade vi!!! Alla blev så jävla less och vi måste fan göra nåt åt det här, det kan inte fortsätta... Irritationsobjekt nummer ett är helt enkelt för jävla jobbig och jag vill spy när jag tänker på det. Orkar inte att en person ska förstöra något som kan och ska vara bra egentligen. Det är alltså två stora problem med Midgård nu; infon (eller snarare bristen på info) och detta. Maten orkar jag inte nämna för det är för uttjatat och kommer ändå aldrig att rättas till... Som tur var så muntrade Snälla  Hanna upp mig och Elin lite efter denna alltför långdragna dag och bjöd oss på fika på NK, trots att hon inte fick :( Tack så mycket iaf, asmys och gott!!

Amandus och Vilhelm var och åt här idag, it was really nice. De stämde pianot liiite så det lät inte riktigt lika fördjävligt när jag skulle öva på läxan (für elise) som innan, but still not great. Vi ska försöka få hit farmors gamla piano (hon var pianolärare) från Älvsbyn nån gång, det vore rätt trevligt. Det lär ju vara bättre än vårt lilla söta oseriösa ting som vi har här.



Har sett Top Model och det var nice och nu ska fan Marjorie vinna tycker jag! Hon är duktig och hon är inte så jävla egocentrisk (synd att hon har dålig självkänsla dock, men den kan byggas upp!) som vissa modeller kan ha tendens att vara: "Jag är snyggast i världen" osv. På tal om egocentrisk idag: Vi kom in på vad värt det vore att ha flera uppsättningar av sina organ i kroppen, typ 2 hjärtan, flera levrar osv. Det första tanken som slog mig var: "Fan vad värt, då kan man leva exakt hur dåligt man vill, för man har ju ändå dubbla uppsättningar och tål på så vis mer!!" Sen påminde mina kloka klasskompisar mig om att man antagligen skulle donera organen om man hade flera stycken, och då fick jag dåligt samvete för mina tankar... Haha, men iaf; självklart skulle man donera bort de extra organen och rädda liv, det är ju det enda rätta att göra.

Nej, nu ska jag nog börja förbereda mig åtminstone lite inför Show&Tell på engelskan. Det är ju trots allt imorrn vi ska redovisa. Ändå nice, ändå chill ändå värt! Eller...

Why why why why why why do you say goodbye goodbye, oh no?

Goodbye

Kommentarer
Postat av: Linnéa

muhah jag vet vem som vinner topmodel, ska typ dra en molly

2009-01-28 @ 20:48:58
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: Emma The Queen

bra filippa, jag tycker du har lagt ner tjatet med parenteser lite nu :) okej nu ska jag aldrig mer kommentera om parenteser, utan bara bra saker! gott med fika!

2009-01-28 @ 21:22:26
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0