Fredagfredagfredag

Whatever happened to
the life that we once knew?
Always made me feel so free.

Free as a bird.
It's the next best thing to be.
Free as a bird.
Free as a bird.
Free as a bird.

Hemvandrad från staden och bion. Jag vägrar fan betala pengar för nattbuss när jag köpt månadskort för 380 riksdaler, det är fanimej inte rimligt. Då går jag hellre. Min kropp blir ju glad av det också, den gillar väl att jag rör på den ibland åtminstone...Hur som helst, filmen i fråga var Benjamin Knapp och hans tvärtomliv. Den var faktiskt bättre än väntat! Folk som tycker att den är dålig tycker förmodligen att den är för lång. Och jag håller med om att den är lång, men den handlar om en mans hela liv, då måste man ju göra filmen rätt lång för att få med allt. Orkar inte recensera den här och nu skitsamma, men jag kan säga att den är sevärd, så se den!

Go see it!


Satt fint med lite kaffe och kaka (Mmm, macadamianut!) på Subway med Hanna, innan jag begav mig hemmåt i vintermörkret med mina 54 asbra Beatleslåtar som sällskap. Det var härliga tider, inte ens kallt! Idag var vi som sagt på en utställning på Bildmuseet med temat kartor (ja ni hör ju redan där hur kul det var...), men en förvånande och glädjande grej var att där fanns ett konstverk av Yoko Ono! Hennes konstverk, här på ett fjuttigt museum i en liten skitstad i norra Sverige! Man slutar aldrig förundras över saker och ting. Hur som helst; för er som inte är med i galoppen så är Yoko Ono änka efter John Lennon. Verket är från 1968, och består av en 50 min lång film där John Lennon sakta men säkert börjar le mer och mer. Tanken med konstverket var att visa det i direktsänding över hela världen samtidigt, för att protestera emot Vietnamkriget. John Lennon skulle symbolisera alla människor som utsätts för kriget. Men tyvärr så gick inte hennes vilja igenom så det blev inget med det. Jag blev dock glad av att se en leende John Lennon, det värmde.

Ett klipp med Beatles var även med i filmen ikväll, ändå chill ändå nice ändå värt! Imorrn ska jag förhoppningsvis :
1. Sova ut riktigt jävla mycket.
2.Träffa Emma en schväng på stan
3. Öva mer på Für Elise (fast jag fick typ damp igår... men det berodde förmodligen på att jag var äckligt trött)
4. Chilla
5. Äta middag hos mamma (blir paj till efterrätt, jag taggar!)
6. Eventuellt träffa Linnizz och hitta på something fun

Idag har jag även kommit fram till att jag förmodligen skulle bli en usel mamma. Detta kom jag på när jag skulle fixa en grej och det inte funkade, och allt höll på att gå sönder. Jag blev hetsig och fick damp (ni som känner mig vet vad jag talar om) och det slutade med att mamma fick fixat åt mig... Att vara dampig och hjälplös finner jag inte som bra eller passande egenskaper för en mor... Hoppas mina blivande barn inte kommer hata mig alltför mycket bara, det får jag ta då i sådanafall :----)

HejdaHejdaHejdaHejda





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0