The Pianist

Okej jag såg nyss en så sjukt bra film så jag måste bara tipsa er som mot förmodan inte sett den ännu. The Pianist. Handlar om Wladyslaw Szpilman (har funnits i verkligheten), en känd pianist vars öde är dödsdömt eftersom han är jude och levande under andra världskriget. Filmen är en väldigt hemsk men gripande skildring av judeförföljelsen i Polen. En av de niceigaste scenerna var definitivt när han i sällskap med en tysk soldat, spelar sjukaste pianostycket (alltså jag menar ett riktigt äckligt jävla cpsvårt stycke) med världens känsla, när han inte spelat piano på typ 3 år pga omständigheterna. Touching.



Se den! Nu ser jag så fram emot Mietek Grochers föreläsning nästa onsdag. But there will be tears, det säger jag bara. De jag känner som såg föreläsningen förra året vittnar om hur många som grät i Valhalla. Men hur kan man göra annat när det är så hemskt?

Nu ska jag begrunda detta lite till, och chilla vidare till sömnens värld snart. Nice med sovmorron imorrn.

Se filmen! Nighty night

Kommentarer
Postat av: Monica

Åh, ska Mietek Grocher föreläsa på onsdag???

Var du där när han föreläste förra året? Sjukt gripande. Han är en så underbar människa!

2009-03-19 @ 16:08:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0