1838

Känner en viss lycklig tillfredsställelse varje gång jag klistrar ihop kuvertet eller trycker på "Send" för att skicka iväg ett CV. Som att hoppet aldrig sviker; "Den här gången - då jävlar!". Hoppet är det bästa man har. Får se hur lyckan ter sig på jobbsökarfronten denna gång!

Drömde att jag skulle på en arbetsintroduktion idag, det ägde. Sedan vaknade jag och kände ångesten krypa: jag är verkligen lugn inför att få jobb, och känner endast optimism inför det hela - men likväl så insåg jag imorse att jag FAN inte vill vara hemma hela jävla lovet (eller jag ska ju till Borlänge, Piteå och Stockholm men bortsett från det) sysslolös.

Så jag tänker kämpa vidarééé. Önskar alla i min egen situation lycka till!

Så här kommer mitt blivande leverne se ut om jag aldrig lyckas få jobb:
(Chillandes i rådhusparken 5 h per dag med andra arbetslösa kamrater, jordgubbar, lärre och cigg)



Arbetslös men lycklig chey

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

tycker att förslaget om att chilla var bättre än att du ska jobba :(

2010-06-15 @ 02:39:48
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: freja

arbetslös, lycklig och FIN I HÅRET.

2010-06-16 @ 22:46:45
URL: http://labyrinter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0