alla dessa feminismer

Man vet att man har hittat rätt om man efter 2,5 h plugg fortfarande är taggad på att fortsätta en timme till - för att ämnet är så intressant.

Det var längesedan jag läste denna sorts text så koncentrerat i denna mängd jag gör nu oftast på kvällarna. Det är som att man känner i hjärnan hur kunskapen tar mer och mer frisläppt utrymme. Många nya tankar blir sådda. Är det inte underbart så säg?


Har ikväll lärt mig allt om marxistisk feminism, liberal feminism, konservativ feminism, radikalfeminism, lesbisk feminism - och även om 60- 70-talets sexualrevolution och kvinnokampsrevolution. Har dock inte placerat mig själv i en av de feministiska kategorierna ännu. Fast i och för sig så är jag inte så för sporten kategorisering, det känns både onödigt och meningslöst. Huvudsaken är att man vet man tänker och tycker.

Lyssnar på Fleet Foxes, har inte gjort sedan i juli typ så he e som niiiiice! DAGENS/QUELLNS/NATTENS TIPZ

Nu ska jag måla naglarnaaaa så herråp

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0