dagen innan dagen



Såg nyligen reprisen på slutdebatten. Den var mycket tillfredsställande anser jag; för en gångs skulle fick man höra ordentligt vad alla hade att säga - och det blev inte för mycket snack i munnen på varandra vilket debatter annars vanligen tenderar till.

Allt som jag hör och ser i livet, varje dag som går, alla intryck jag får - allt ökar bara min övertygelse om var jag står politiskt. Jag har varit intresserad av politik sedan slutet av högstadiet, men aldrig varit mer insatt eller säker som nu. Valet av vilket parti som får min röst är självklart. 100 % självklar.


Imorgonkväll förändras Sverige. Imorgonkväll får vi se om vi får åter fyra bakåtsträvande år eller fyra år för miljösatsningar, minskade klassklyftor och ökad jämställdhet i samhället.

Imorgonkväll gråter jag tårar. Om det blir av glädje eller uppgivenhet återstår att se.

DU kan påverka med din röst. Välj den väl och noggrannt. Varje röst är viktig.




Avslutar med en kung serieruta av Sara Elgeholm.

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

word!

2010-09-19 @ 02:22:08
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0