tha real housewife

Alltså kan jag sluta att indirekt dyrka hemmafruidealet? Kan jag sluta vara The Housewife Of 2011? Jag fattar verkligen inte vad felet är med mig men jag tycker att:

1. Städning
2. Matlagning
3. Diskande
4. Tvättning

är ROLIGT. Obs detta är ej något skrytigt ba: "åh jag är pretto och äcklig medelklasstant som hellre lägger tid på ett perfekt hem än att spendera tid med mina vänner men juste jag HAR JU INGA" för det är bara pinsamt. Och outgrundligt.

Att matlagning är roligt för mig, är inget konstigt eftersom att det är ett intresse. Men att städa är knappast tillika. Kul: "Hobbys: Städa". Jag ser det som ett måste för min sinnesfrid, för jag kan inte göra NÅGOT om lägenheten är uppochned. Blir sönderstressad av bestick som ligger "fel" i lådan, eller smutsig disk som står farligt nära ren i diskstället, en överfull tvättkorg, brödsmulor och kladdiga smörknivar på köksbänken. Vet ej varför men jag pallar ej detta!

Därmed skall jag vinna årets Prizzze 4 Houzewifez.

Dock vill jag poängtera att jag ej är en moderathora som ba: "Eftersträvar ett ikeahem i cremevitt och ALDRIG att en VK skulle ligga framme uppvikt i mitt hem jämte en urdrucken kaffekopp. Fy så slarvigt!"; jag bryr mig egentligen inte. Jag bryr mig särskilt inte om hur andras hem ser ut; det kan vara rena Hiroshima -45 och ändå skulle jag ej bry mig. Men antar att mitt hem är ~~mitt tempel~~ eller nåt :S

Eller så är det friden som pluggsjälen kräver.

Från ett till ett annat: Kan inte fatta att jag såg ut så här för ett år sedan, va hende likzom? *saknar mitt svarta hår*




Har typ inga bilder av mig från denna samtid. Men kommer kirrat inom två veckor när jag införskaffat la camara.

Ska nog färga håret svart igen inom ett halvår, that's ma thang.

Plus att mina ögonbryn ej ser ut så där längre, håller på att låta dem växa ut. Vill poängtera detta till alla som tror jag förlorat begreppet och slarvat med noppningen!!!! *bryr mig mycket om vad andra tycker*

Vill även påpeka att jag är jätteduktig som går osminkad till skolan 50/50 av gångerna, har lärt mig att inte bry mig <3

Puzz

Kommentarer
Postat av: Emma

du skriver ganska otrevligt om andra människor................................. moderathora? pretto och äcklig medelklasstant utan vänner? varför så aggro?

2011-09-21 @ 22:43:06
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Anonym

varför inte ta allt med en nypa salt? min blogg är min spyportal och jag tänker aldrig vara pk med mina ordval. jag är ej heller seriös med exakt allt jag skriver - vilket jag aldrig påstått därtill. det är således bara din subjektiva tolkning av texten som gör att den blir negativ för dig. personligen var min tanke med de ordvalen att det var i ett humoristisk sammanhang, och ej särskilt seriöst menat.



men skitsamma, jag har ingen skyldighet att försvara något jag inte ens bett någon att läsa. bloggen finns till för att jag gillar att skriva skit och att skriva av mig, inte för att jag kräver att folk skall läsa den.



ps. bra kommentar från hon som alltid säger "käring" om exakt allt folk av kvinnligt kön. käring är ett negativt laddat ord i de flesta sammanhang om du ej var bekant med det sedan innan. ds

2011-09-22 @ 00:06:08
Postat av: Emma

HERREGUD ALLTSÅ

2011-09-22 @ 11:05:03
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Emma

ps använder käring humoristiskt ds.

2011-09-22 @ 11:05:49
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0