inte chill, nice, eller värt!!! not at all you see

Vad fan funkar inte facebook för? Schysst att skapa en drog för att sedan göra den otillgänglig.... idioti

Jag hatar, som kanske bekant, att åka buss. Det suger verkligen på alla de sätt och vis.
Igår råkade jag ut för den där incidenten då man vanligtvis sympatiserar med den utsatte; skillnaden var att denna gång så var jag den som var den utsatte. Sprang, i det tortyrfyllda morgontrötthetens rus, de sista 20 metrarna till bussen. Och NOG FAN kör sadistbusschauffören iväg, när jag är högst TRE meter ifrån. Jag svor högt (gillar att prata för mig själv osv) och förbannade den otroligt ickeempatiske människan som satt bakom ratten.

Paradoxalt nog så hände motsatt sak på den andra bussen jag blev tvungen att invänta: ett gäng högstadieelever sprang och denne nya busschaufför inväntade dem, med flera meters marginal. Tur att några chaffisar är humana i alla fall. Världen är inte helt förlorad, liksom.

Hur som helst: idag så råkade jag ut för ännu fler saker som bara bygger upp mitt bussåkarhat. Busschauffören var onödigt otrevlig (hmmm, ovanligt???) och bara: "VÄNTA!!" bara för att jag höll bankkortet redo för betalning. Jag fattar väl för fan att jag inte kan dra på en gång, idiotgubbe. Senare under resans färd, så snackar han i mobil (ett stort no no - du har cirkus 50 personer på ditt ansvar nu, men visst visst riskera våra liv bara...) aslänge, för att därefter köra fel. Jag slumrade till och när jag vaknade upp var busshelvetet inne i ett bostadsområde, där han fick backa ut och det var bilköer överallt och allt sög bara.




Jag HATAR verkligen att åka buss. Kan det inte bli vår snart?

Vill även tillägga att Herta Müllers tal var otroligt gripande och tänkvärt. Längsta applåden denna kväll i blå hallen!

PS Vill egentligen inte klanka ned på kollektivtrafik som självklart är att föredra framför andra transportmedel vid längre sträckor. Men. Jag. Tål. Bara. Inte. Bussar. DS

Kommentarer
Postat av: mickizzzzzz

well yes indeed, buss suger! det borde förövrigt vara gratis att åka buss. Eller alltså att skattebetalarna betalar 10 kr extra varje månad så att man får åka gratis. Det hade varit perfekt. För miljön osv :)



Är det bra med dig förövrigt? Jag måste då säga att det var ytterst trevligt att träffa på dig på krogen. Det fick mig att längta tillbaka till alla er i klassen :) Åhh iallfall så får vi styra upp något snarast!

2009-12-12 @ 00:41:10
URL: http://monko.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0