Te

Coming home after a long, long walk
Coming home after a dozen of walks
Coming home after a long, long war
Coming home after a dozen of wars

We are out of wind
We have pock-marked chin
We have lots of water
We turn the other cheek and we win

Varför känns det som att jag spenderar mer tid med att uppdatera den här bloggen jämfört med vad jag läser andras bloggar? Det är mycket roligare att läsa andras än att skriva själv, så jag önskar att det var tvärtom. "Börja läsa fler bloggar då" tänker du förmodligen, men de jag redan läser nu är de som är värda att läsa. Kissie, Blondinbella, Kenza osv, är inte riktigt min grej. Ge tips på bra bloggsidor om ni har! Eller så kan ni som läser det här, som vet att jag läser eran blogg dagligen, börja uppdatera oftare. Vore nice va!

Idag utökade jag tebeståndet här hemma med en ytterligare sort, 16+1=17. Dvs lika många år som jag har levt. Te är en obeskrivlig dryck. Så gott, så värmande, så lugnande (haha det här låter inte bra, men det äre), så nyttigt. Om alla drack en kopp te per dag minst skulle världen förmodligen vara en bättre plats att leva på. Te gör folk snälla och kloka. Så här ligger det till:
Svart te, nej. Grönt te, okej. Alla andra teer, sådär. Rött te, underbart - jag är kär!
Vill du ha nåt sagt, säg det med rim i en dikt. Då blir det alltid bra på lång sikt. LOL

Iaf, te är just wonderful. Började med 2 sockerbitar i som 10åring och då var det SunTea som gällde (SunTea karamell, FAN att de jävlarna tog bort det!!!! Bluefruits väcker också nostalgi) för hela slanten. Sen trappade jag ner med sockret och blev enkel tedrickare utan tillsatser. Sen drack jag med mjölk och honung en period (usch.... mjölk är fan inte ok i te). Efter det blev jag ren igen. Sen mina vänner, började jag ha honung i mitt röda te på heltid, vilket är ironiskt eftersom jag alltid HATAT honung så otroligt mycket hela mitt liv. But not anymore I guess. Det dryga är dock att jag vant mig vid att dricka te med honung och alla andra än min familj dissar honung till 100%, så man får alltid dricka utan när man är hos folk :(

En annan dag ska jag berätta om min relation till kaffe, för det kan ni tänka er är otroligt intressanta grejer! (Och Emma, spara din förutsägbara kommentar: "Åh vad dryg du är Filippa som skriver om ovärda grejer", för varför sitter jag vid datorn nu tror du? Deep inside you know the answer, I know you do. See you tomorrow though). Här kommer en bild för att illustrera tedrickandet:

"Det var en gång ett random som drack te..."
 
Hur historien sen förtäljer får du aldrig veta

Kommentarer
Postat av: hejehjeehje

här har du en bra blog::::: www.pokerhanna.blogg.se



haha!

2009-01-10 @ 00:22:44
Postat av: Emma The Queen

tänkte faktiskt inte just den tanken gumman.



jag antar att historien slutar med att du her ner ett tuggummi i hennes te

2009-01-10 @ 01:00:22
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ett helt inlägg tillägnat till te drickning, otroligt värt är det. Tycker dock att svart te är helt okey faktiskt :)

Duuu btw! det är frivecka på träna nästa vecka, eller det gäller fram till den 1feb, jag har köpt kort där nu så häng med nångång om du har lust!

2009-01-10 @ 13:27:14
URL: http://Walkingourway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0