"Honey, I'm home!"

Såg nyligen klart en film som jag lånade på bibliz tidigare idag. Pleasantville, närmare bestämt. Faktiskt bättre än jag förväntat mig (jag menar, Tobey Maguire hade ju ändå huvudrollen...hmmm)

Tvillingarna David och Jennifer lever  i någon stereotypisk amerikansk småstad, nutid. Jennifer är "populära bruden i Highschool" medan David är den typiska nörden. En fredagkväll, när David skall följa ett maraton av kultserien "Pleasantville"; en serie som handlar om en idyllisk småstad i USA på 50-talet där allt är äckligt klyschigt och perfekt, så börjar han och Jennifer bråka.

Båda vill nämligen ha tillgång till fjärrkontrollen. På något vänster lyckas de båda hamna mitt i Pleasantville, alltså inne i såpans svartvita tv-idyll, där inga negativa händelser existerar. I filmen får man följa dem, levandes sina nya liv som karaktärerna Buck och Mary Sue. Man får se helt enkelt hur de tacklar den överdrivet trevliga/perfekta världen, samtidigt som de bidrar till att staden och dess invånare sakta men säkert förändras.

Sevärd!







Kommentarer
Postat av: Emma

vadå, tobey maguire är ju bra :( eller han spelar JÄMT värsta tönten, men han är ändå duktig!!!

2010-05-06 @ 09:17:30
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: /innehavaren av denna blogg

visste att någon skulle ifrågasätta det ;) har bara något emot honom, vet inte riktigt vad. kanske hans mesighet irriterar mig, eller något. Skit samma, det viktiga är att du ser filmen (för det borde du! :) )

2010-05-06 @ 19:56:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0