arr!

Att byta språk på fb till English Pirate var tveklöst ett mycket gott val. En källa till glädje, helt enkelt.

Eller vad tycks om t.ex:

  • 2 grog fests sighted from the Crow's Nest (= 2 evenemang i kalendern)
  • 19-årsFEKKE á la högstadiet Satarrday 8:30 in the evenin'
  • Att jag har 190 mateys
  • 4 shots o' rum ago (= 4 minuter sedan en statusuppdatering gjorts)

  • Att jag har Been sailin' since: Novembarrr 8, 1991

  • Return Fire! (= att puffa någon)

  • Bewitched portraits (=videoklipp)
  • be eyin' this with pleasure (= när någon har gilla något)
  • be takin' a fancy t' this 'ere. (= när någon har gillat något)
  • Arr! (= att gilla något)
  • Abandon Ship (= att logga ut)

Så jävla fantastiskt. Facebook har fått en ny dimension.




Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

annars är ju Leet speak bäst (L)

2010-11-04 @ 10:37:21
URL: http://emmzangurl.blogg.se/
Postat av: Anna

Hahha, jag har funderat länge på ifall jag också ska borda skeppet och byta.. Mycket roligare

2010-11-04 @ 12:43:16
Postat av: Jenny

hahaha så himla kung med piratspråk! Skulle lätt byta om jag inte hade blivit så förvirrad av det..



Flyttar snart in och då är du extremt välkommen när du vill! :D

2010-11-04 @ 13:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0