lollipopocoasterland

Alltså; det hårda studentlevernet eller. Som sagt så blev det pluggy 12-16, middagsförtärande med rorroboy, jobb 18-08 och imoooorgon vankas hör och häpna: PLUGGY 9.15-12. SEN ÄR JAG FRI SOM EN FÅGEL.

Skrev precis klart horskiten som ska in till ett förmodat långdraget seminarium imorgon. Men långdraget eller ej; mina genuzar gör alla unidagar så jävla värda.

Funtade på att skriva om vargjakten. Rovdjurspolitik är trots alltid ett alltid lika kärt debattämne för mig. Dessutom aktuellt just i detta nu. Få samhällsrelaterade frågor gör mig lika förbannad. Det skulle isf vara köttindustrin, antifeminismen som råder överallt, heteronormativiteten, främlingsfientlighet eller varför inte den benhårda konservatismen. Oj. Jag hatar visst ganska många rådande fenomen.

Men min hjärna tycks vara i ett alltför förvirrat tillstånd just nu för att kunna bidra med smarta politiska infall. Nöjer mig med att citera Cirkus Miramar istället:




I Lollipopcoasterland där klockorna står still
faller skymmningen som sammet det blir kväll
ett övergivet tivoli som ingen känner till
där rosten kryper på en karusell
ett lyckohjul som stannat i en ensam evighet en
ledsen clown som flagnat av i evig ensamhet

Men när Cordelia kommer så börjar alla lampor blinka
så blinka stjärna blinka som ett järtecken i skyn
cos she's a girl wild lucy in the sky
så kom hit och dansa naken med mig..

I Lollipopcoasterland där Lennon lever kvar
flyter floden fiskar fjärilar och barn
i en tidningspapperskyrka i en stad av marmelad
seglar tankarna som skepp på hav av te
och klockorna har stannat och tidens fördriv
är minet inget annat än minnet av ett liv

Men när Cordelia kommer börjar alla flaggorna vinka
så vinka flagga vinka åt min ängel av parfym
cos she's a girl wild lucy in the sky
så kom hit och dansa naken med mig..




Ägde att jag glömde linsvätskan. Vad är dealen med att jag 2 dagar i rad kommer ihåg etuiet men inte vätskan? Antingen glömmer man inget eller båda. Annars är man ju efterstörd som min käre brusha brukar yttra sig.

Blir minst sagt scheeent att sova med linserna på (glöm att jag slänger ett nytt par månadslinser - Hej fattig sturre)

Saknar min bezta gumma. Som är ett stenkast eller en ciggpromenad eller 100 m ifrån mig.  Men det blir en bra helgy!

Kommentarer
Postat av: Anna

Tycker du om att döda djur? ;P;S

2011-01-21 @ 01:38:52
Postat av: Linnéa

HAHAHAHAHA av någon anledning läste jag "Nöjer mig med att citera Cirkus Möller istället"



Kände ba neeeeeeeeeeeej

2011-01-21 @ 12:48:06
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: /innehafvaren av denna bloggish

Anna: Ahhhh asql å sen kan man ju äta dem sen åxå :PP:P;P;P ta till vara på naturen åde!



Linnéa: Hahahahaha, så lågt skulle väl inte JAG sjunka, vad tror du om mig, quinna!

2011-01-21 @ 14:34:08
Postat av: Anna (the real one)

Förvirrande att se sitt eget namn sådär! Jag trodde jag var den enda Annan.. :(

2011-01-21 @ 18:02:25
URL: http://typinte.blogspot.com
Postat av: i

2011-01-22 @ 12:44:13
Postat av: inneavfaren av denna bloggishz

du är the only 1 också, ty denna ovan var bara FEJK, FEEEEEJK!!!

2011-01-22 @ 12:44:49
Postat av: Anna (the real one)

thank god. jag var så rädd ;(

2011-01-22 @ 13:44:12
URL: http://typinte.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0