om nuet i framtiden

Idag började min framtid, jävligt klyschigt men sant. Steget till masterstudier känns så jävla roligt, inspirerande, stimulerande och äntligenäntligenäntligen får jag hålla på med genusvetenskap igen, det jag älskar mest i hela världen. Min passion och mitt kall. Kanske skriver jag masteruppsats nästa år, vem vet väl.
 
Men det är mycket som skall göras, i föreningen mellan politisk aktivism och teoribildning där den gemensamma nämnaren heter: feminism. Organiseringen, debatten, opinionsbildningen och medvetandegörandet är verktyget - målet är vårt framtida samhälle. Ett samhälle där alla får rätt att blomma ut till sin fulla kapacitet, där alla har ett värde och en betydelse i helheten, och där ingen hämmas pga fängslande strukturer och diskriminering.
 
Provokationen och ilskan när kampviljan, men någonstans måste också den viktigaste anledningen i slutändan vara: önskan om kärlek och solidaritet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0