Måndag 29/10-7

Halli hallå!

Steg upp klockan tio i sju imorse för att snart påbörja min stockholmsresa. Planet gick 9.50, och vi både hann och fick biljetter (stand by for life, kostade 329 kr! Och då får man dessutom fika på planet), så det var ju skönt. Sen när vi kom till Bromma flygplats så for vi hem till Hillevi och lämnade bagaget och chillade ett tag, sen drog iväg till söder för att checka in smink  perukmakaren (Hillevi ska köpa spec grejer inför halloween sminkning) men självklart var det stängt, just bara på måndagar också! Haha, det är ändå typiskt!

Men vi var glada trots det och trots det tråkiga vädret (eller varför inte dra den irriterande frasen som ger mördarblickar åt personen som yttrar den: "Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder". Den som kom på det var antingen aldrig ute och kände på vädret eller så var han/hon bara väldigt störd. eller båda delarna.) och tog en schväng förbi chokladfabriken (det är DRÖMRIKET, jag lovar dig! När jag såg bakelserna där så förstod jag var dom kom ifrån: Himmelen. Man behövde bara SE på dom för att förstå det.)  och köpte 2 praliner var (ska köpas mer sen, absolut!) : en mörk chokladpralin och en chokladdoppad lakritskola, MmmmmMMmmmMM!! Vi skulle ha fikat och fått njuta av himmelsbakelserna av choklad också, men det var fullt av folk, så vi ska tillbaka dit senare. Alla som känner mig vet att jag inte gillar choklad, men efter det besöket kom jag på: jag gillar inte B choklad som bara smakar socker (exempelvis marabou, twix, japp, mars). Men riktigt choklad är fan jääävligt nice!! Dyrt dock....

Sen for vi runt på stan och jag hittade aldrig en lång stickad kofta som jag vill ha, eller jo, en på h&m, den ska jag checka in senare. Däremot hittade jag två affischer på Punkt Shop (Jaaa,älsk <3) med Bob Marley och Kurt Cobain motiv. Asnice. Sen drog vi runt ännu mer på stan, fikade lite och till sist så for vi hem och gjorde rååågod moussaca av quornfärs istället för köttfärs, helt sjukt jävla god var den! Drack bistrokaffe och såg på Boston Teaparty men kvällens avsnitt var väl ingen höjdare kanske... men nu ska jag pumpa upp min madrass jag ska sova på (den är verkligen asskön, bara så ni vet) för hand, för jag är duktig. Men haj da

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0