Måndag 7/4-08

"Klockorna väcker nu staden Paris, ringer högt från NoOoOtre Dame"

Måste se Ringaren I Notre Dame snart, det var ett tag sen. Det är en av dom få Disneyfilmer jag ännu inte hunnit se i år, jag har e liten Disneyperiod så att säga. DISNEY ÄGER. Varje film har sin charm, jag älskar hur filmerna är tecknade, sångerna, handlingarna, humorn, replikerna, och rösterna. Det är nice när man går bild och form får då tycker 99% av ens klasskamrater samma sak. Den som påstår sig inte gilla Disney är antingen rädd för att bekänna det, dryg eller har helt enkelt annorlunda filmsmak. Om man inte gillar filmerna så är det inte för att dom inte är bra, för det är dom! Utan för att man kanske.. hatar film? Frollo (eller ska jag säga Frodo..? haha alltså...) e inte nice... han har förövrigt samma röst som den elake, tjocke mustachprydde mannen i Pocahontas som har lila kläder. Visste ni förresten att Pocahontas inte bara är en berättelse, utan det är baserat på en verklig historia? Både Pocahontas och John Smith har funnits i verkligheten i slutet av 1500 början av 1600-talet.  Men nog pratat om Disney för den här gången.

Imorrn är det ett extrainsatt rep. Det ska bli jävligt kul :D :D Synd att vi bildare inte har större skåp, får ha min bas i emmas skåp istället... men he funk ju! Det drygaste någonsin kan vara att jag sov 2-3 h inatt (såg Edward Scissorhands, älskar Burton+Depp, efter att ha vela se den hur länge som helst. visades på tv3 00.30) för att jag väldigt gärna ville se Edward Scissorhands samt tänkte "Men jag har ju sovmorron till 12 imorrn, då kan jag sova då istället" men NU är det ändrade planer. Hann (som väntat) inte klart självporträttet, så därför ska jag, samt fler från min klass, dra till skolan extra tidigt för att arbeta med våra bilder. Ingen sovmorron för min del alltså :( Men sova är överskattat, kan vi säga.... Fast det är det dock verkligen inte, men ändå......

Det är så typiskt, för jag hade nämligen planerat att börja cykla (CYKLA <333) den här veckan, och nog fan ska det bli världens jävla skitväder bara för det! Tur att jag inte tog cykeln imorse iaf. Nu känner jag för lite vårväder, give it to me! Tänk att chilla på apberget (inte communityn alltså, för den SUGER) med sina kompisar och med en jävligt god glass i ena handen  och bara njuta av solskenet och varma friska vårvindar. GE MIG!!! Jo, det blir nice när den tiden kommer. I väntan på den ska jag gå och fixa lite hallonsorbet för det är asgott. hej daaaaa




Kommentarer
Postat av: Tinika

"Den som påstår sig inte gilla Disney är antingen rädd för att bekänna det, dryg eller har helt enkelt annorlunda filmsmak."

AHHA klockrent!
och ja, det är sjukt många disney-lovers i våran klass!

2008-04-12 @ 13:06:26
URL: http://tinikahaggstrom.blogg.se
Postat av: Emma The Queen

snälla bajsunge du måsteeee uppdatera oftare!!!!!!

2008-04-14 @ 08:49:03
Postat av: Jenniieeee

vi måste äta glass snart alltså!!

2008-04-19 @ 13:13:36
URL: http://jenniieb.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0