Onsdag 23/4-08

Vill du ha en manick? Jag har hondra!

Well well well, underbart väder, underbara människor, underbar livemusik, underbar mat, underbar glass. Livet är underbart helt enkelt! Jag vill slippa simma och bli en kvinna. Idag har jag varit med om flertalet positiva gastronomiska upplevleser: god gryta (Vildis suger ju faktiskt inte varje dag. Och jag är som skeptisk till maskryktena. Man ska vara skeptiskt till rykten, det är det dom är till för) till lunch, Fanta Mango (jag älskar bara limited edition läsker, och det suger för man blir så besviken när idioterna tar bort dom från sortimentet), blåbärvaniljmjukglass i strut med viollakritsströssel, grillad kyckling och potatissallad, bistrokaffe samt biskvier! JAG Ä-L-S-K-A-R FOODIE helt enkelt!!! Och det är ju rätt så bra, för då blir man taggad på att äta och äta bör man annars dör man liksom. Så jag räddar mig själv alltså! Jag är en hjälte.

Och jag har ju som fortfarande inte börjat renskriva min saga till svenskan. Sagan som förövrigt inte är klar ännu... Jag är verkligen sistaminuten människan nummer ett. Jag och Jenny kom fram till att jag kan vara disciplinerad om jag vill, och därmed skulle kunna gå feta linjer och få niceiga betyg. Men att chilla äger, så därför skippar jag den. Men jag är lycklig ändå, så vad gör det? En helt ny värld. Och jag blir lite pissed när jag upptäcker att tidningar som jag prenumererar på finns ute i handeln INNAN jag fått det. Det är ju fan det som är vitsen med att prenumerera, att man ska kunna slappa hemma och få tidningen utan att behöva gå mer än 10 steg, SAMT att få vissa privilegier = billigare och att man får den tidigare än alla andra. GE MIG MIN ROCKY!!!!!!

Idag såg jag årets första tussilago och det var happy feelings! Askalas menar jag. Pappa hittade massa dvdfilmer som varit borta i ca 3 år, typ 15 st, det var trevligggt! Mest glad blev jag över att få återse kära Cujo, och få hålla den i min famn. Vad säger du Linnéa, ska vi ta och se den nån dag? Förövrigt vill jag tillägga för den som ännu inte är med i galoppen att Cujo är den absolut sämsta filmen som jag någonsin sett i hela mitt liv. På riktigt. Du tror att du äger jorden som du står på, men tänk efter! Människor ska vara jävligt tacksamma över att dom får bo här på jorden, som är så vacker. Men människor suger och jag är inte så taggad i dom... Kanske mer taggad i våra förförförförfäder som inte var störda i huvudet. Det finns färger i vinden va, titta nästa gång du är ute.

Cleanaste idag var när jag cyklade hem från stan innan jag for till Schmäck för att lyssna på Wolfman Jack (min brors band). Jag hade hörlurarna på mig, men hade inte satt på musiken ännu (hade inte hunnit tänka på det) och jag brukar oftast tänka på låtar i huvudet om jag inte har mpthreen på (jag vet att jag är retard, inget nytt under solen liksom!), och då skulle jag "byta" låt, så jag tryckte på mpthreens knappar för att byta, när jag upptäckte att låten inte byttes (jag hörde den i huvudet som sagt, så det var lite svårt att byta låt genom mp3spelaren....) så blev jag smått förrvirrad tills jag kom på att låten bara fanns i huvudet, och inte i mina hörlurar! Fan vad ägd jag blev då. Riktigt jävla ÄGD. Sockervadd skulle fan sitta riktigt fint nu. Undrar just varför det smakar så annorlunda bara för att det är blandat med luft? Jag skulle ju inte gärna sitta och sleva i mig socker med en sked ur paketet... Lite som att eta gelé med tresché i veboá. "Och räcka upp till en - Vad e orde nu? - GREEEN!". Ojojoj, tiden bara rusar iväg, och jag har ju som sagt fortfarande inte gjort min jävla saga. Sagor... det är... öveskattat? Eller nej, nu håller jag inte alls med mig själv. Så hej då.

Kommentarer
Postat av: TINIKAAAAAAA

HAHA jag måsste säga att det var jävligt kul med disney-fraserna (som jag väljer att kalla dem) och mat ÄGER, det gör även LOOOOOOOV (jag vet att det är en dag kvar, men jag tar ut glädje i förskott, det har väl ingen dött av!!)

2008-04-24 @ 19:53:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0