Älskade måndag 29/12-2008

Wish I could speak in just one sweep
What you are and what you mean to me
Instead I mumble randomly
You stand by and enlighten me

Det var riktigt läskigt alltså, för jag var precis i färd med att sätta på the knife skivan som jag lånade på biblioteket idag, och jag började inte så konstigt nog att tänka på en the knife låt. Och när jag sätter på skivan, så var det just den låten som jag tänkte på, som var första spåret på skivan! Jag har sagt det förr, och jag säger det igen: jag ÄR synsk! Nu har vi det konstaterat till fullo.

 

Och hur ser utsikten för nyår ut då? Klart till halvklart, med risk för nederbörd, typ. Ja, vi får se om vi är hemma hos mig eller Monka, och vad fan händer efter 12.00? Allt löser sig, sa den optimistiske, det vill säga jag själv. Såg i VK en insändare om finanskrisen på Ordet Fritt sidan, och den personen var riktigt kåt på utropstecken kan jag berätta. När jag såg att till och med signaturen var avslutad med ett utropstecken så förstod jag att personen i fråga hade missat något viktigt i livet. Insändaren bredvid var däremot fullproppad med frågetecken. Ja, språket är ett redskap som man får använda precis som man vill, så det är fritt fram att våldta det. Just Do It!

 

Har varit på stan idag med Elin Swartling och det var mycket trevligt. Hade knappt sagt hej till henne sen festen för 1000 år sedan (5 dec) så det var på tiden. Fikade, precis som jag gjorde i fredags med Hanna, i lördags med Jessica och Monica, och precis som jag kommer att göra imorgon med Jenny. Vad kan jag säga om det? Jo att det är jävligt underbart! Fika ligger fan topp tio på min lista över saker jag gillar att göra. Den listan som Hanna drömde om! Hahaha lol, dina drömmar e fucked uppp Hannaaaa, fucked up I tell you!

 

Träffade även massvis med klasskamrater på stan och blev påmind om hur mkt jag älskar min klass. Alla var så glada och trevliga, as usual och jag förstår verkligen inte var stereotypen att bildelever skall vara emo kommer ifrån, för det stämmer fan i mej inte. Taggar klassfesten som fannnnn!

 

Fick tag i nya penslar idag, äntligen. Min far råkade ju som sagt slänga mina fyra bästa (detta var inte med flit, utan ett missförstånd) penslar som jag sagt förut, och jag fick betala hundra jävla spänn för att få igen två av dem. Och det drygaste: konstnärsshopen har inte solfjäderspenslar längre, och de veeeet inte om de ska beställa in det igen… Vet du vad jag säger om det? L-O-L (och det betyder inte LOVA, utan Laughing Out Loud.). Underbarrrrt, mitt bistrokaffe är klart! Det ska avnjutas här och nu. Igår såg jag Balto. Det ägde.

 

 

Den riktiga Balto,

Hej da hej da hej da!

 


Kommentarer
Postat av: Jenny

vem är balto? Hunden var söt iaf ;] Tagga fika i morgon! det kommer vara fullproppat med folk på stan ;p

2008-12-29 @ 22:28:41
URL: http://Walkingourway.blogspot.com
Postat av: Linnéa

ey bro jag kräver att få veta vad som egentligen hände med dina penslar

2008-12-30 @ 00:21:11
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: H

balto.. den filmen ville jag se när jag var liten, men fick aldrig:( är den bra??=)

2008-12-31 @ 12:34:27
URL: http://projectf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0