Måndag 25/2-08

Godagens!  Eller godkvällens kanske man bör säga... Jag är så lycklig över att det är underbarast väder på dagarna nuförtiden, ljustljustljust!!! Och plusgrader. Det är så skönt att det inte är kolsvart när man slutar skolan längre, jag taggar våren. Igår var mina bröder här för ovanlighetens skull. Vi åt middag och såg sedan på Lejonkungen <33 och det var 1000 år sen jag hade sett den senast, jag hade glömt bort hur bra den är! (Bortsett från simbas gayröst som vuxen). Den är perfekt tecknad, har perfekt historia, perfekt musik, ingen i hela världshistorien skulle någonsin kunna göra den bättre än vad den redan är!!!  Disneyklassiker äger. En sak sög dock för jag hade taggat mina salta mandlar hela dagen (gå tillbaka några inlägg så ser du recptet) och tänkte tajma in dom med filmen, men dom blev brända! Alltså brända mandlar som inte var brända på rätt sätt, det var DEPP :(

Imorrn har jag spanskaprov vilket inte känns alltför lustigt för jag vet att det kommer gå jävligt obra... men om jag ska vara ärlig så har jag slutat bry mig om det dära. Det ska iaf inte förstöra något för mig. Idag hade vi bild och det gick verkligen dåligt för mig idag för det var så svååårt att få över min originalskiss på det nya akvarellpappret (och nej jag gillar inte kalkering), jag blev frustrerad!!! Men bilden funkar väl... dock så är det helt sjukt att det där var sista avsatta lektionstiden för att arbeta med bilderna (som dessutom är bidrag till tävlingen k-ung i centrum), vilket suger eftersom jag typ började med den idag... får ta hem den. Måste påpeka att Nirvana är högt uppe på listan nu. Kurt Cobain är grym, synd att han dog så ung. Jag kan dessutom glänsa med att jag gillade och lyssnade på Nirvana redan som fyraåring. Exakt i denna sekund är det Heart Shaped Box. Träffade Hillevi (my siz) idag efter skolan, och hennes lägenhet blev assnygg efter tapetseringen, you should see it! Tänk så mycket lite tapeter kan göra.

Idag har jag varit sjukt sugen på diverse mat; grillad kyckling (som jag varit småsugen på i flera månader nu, när studiebidraget kommer ska jag gå till ica och köpa en hel grillad och bara ÄTA), potatissallad, västerbottensost, bavaria blu (asgod blåmögelost), nudlar med kycklingssmak,  teriakykött, salta cashewnötter, vindruvor,  räkor, granatäpple, mammas morotssoppa, stekta auberginskivor, smörgåstårta, laxlasagne, rullpizza från rådhusgrillen!!!!! Och en chokladbiskvi plus en kopp svart kaffe på det. GOTT! Mat äger så jävla hårt. Jag ska lätt bli kock så jag får äta rågod mat hela dagarna.

Hahah min dröm inatt var random, jag drömde att vi (jag, Emma Lova) repade med vårat band på Midgård (?) och att dom hade gått till replokalen för att vänta på mig. Men jag gick aldrig dit för jag dissade dom som fan, förstår dock inte varför jag dissade för jag ville ju vara med o repa. Det konstiga var att det typ var en mardröm dessutom. Sen drömde jag att jag låste in mina nycklar i skåpet på skolan, och att det var fredagseftermiddag då Informationen stängt så mina kläder skulle vara instängda i skåpet hela helgen, och jag inte kunde ta mig hem pga det. Trodde ett tag imorse att jag på riktigt låst in mina nycklar och drog genast en parallell till min dröm, men så var dock inte fallet. På ett halvår fick jag knipsa mitt lås 2-3 ggr på Midgård, men på Haga knipsade jag det 0 ggr... ÅH, underbart, pappa kom hem med Bullens Pilsnerkorv och korvbröd, JAAA! Bara så ni vet så är Bullens korv den enda som går att äta, och jag äter i vanliga fall inte korv.
 Detta är min egentliga åsikt om korv:

  • Det smakar äcklig
  • Innehållet är äckligt
  • Det luktar äckligt
  • Det är inte speciellt nyttigt
  • Namnet är äckligt, KORV, hur gott låter det på en skala???!!!
Men Bullens e alltså ett undantag. Så nu ska jag äta den, och fortsätta dissa spanskan ett tag till, för den kan TA SIG.


BYE

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0