Onsdag 20/2-08

Would you like some sugar in your Earl Grey?

Vilken underbar dag! Iofs så är 99,9% av alla dagar så, men denna har varit extra fin. Började med sovmorron. Hann äta, duscha, spela bas, samt lyssna på musik, allt detta innan Emma kom hit vid halv tio. Vi gick den otroligt korta biten (tog 5 minuter) till Nydalasjön/Umelagun för att påbörja vår friluftsdag som innebar promenad runt Nydalasjön. Det var perfekt gåväder, så det var nice. Tyckte dock synd om Emma som inte hunnit ta med sig så mycket lunchmat :( Det var trevligt, kändes bra i benen efteråt. Vi vågade tillomed gå på isen, vilket jag faktiskt aldrig gjort tidigare (brukar inte hänga vid Nydalasjön eller Hamnen/Teg så mycket så det kan bero på det) . Sen drog jag hem, chillade ett tag för att därefter dra mig mot stan. Där mötte jag Jenny, och skillade som vi var så åkte vi på samma buss utan att veta om det:
Jenny ringer mig: Heeej, var är du?
Filippa: Hej! Jag sitter på bussen, är på Vasaplan om en sekund.
J: Jag med, vilken linje?
F: 2:an
J: Titta frammåt....!
F: (tittar åt höger eftersom jag är cp samt inte hörde vad hon sa pga bussbuller och mp3musik i ena örat)
Och här stannade bussen vid sin Vasaplanhållplats och då upptäckte jag tjejen :)

Vi drog iaf till Café Station och intog vår traditionella himmelsdryck: Cappuccino. Båda älskar svart kaffe, men Café Stations Cappuccino är inte att leka med, den är så sjuuukt god! You should try it someday. Efter jävligt mycket skratt (Otroligt nice att få träffa henne, sker allt för sällan) och good talking så vare dags för oss att bege oss till Synoptik, för jag hade synundersökning+rutinögonkontroll (går dit 2 ggr per år när man beställer nya månadslinser) och vi hann bli påsprungna av Lova på vägen (Lova, astaggat pekande 10 meter bakom sig: Där är Stina!!!!!!! (Lova blev så glad att se oss att hon sprang ifrån henne)). Men eftersom vi hade hurrycurry så hann vi ses i ca... 7 sek sen stack vi. Men bättre att ses i 7 sek än inte alls! Och jag blir så glad på Synoptik för man får kaffe/te gratis vid dom bekväma sofforna i väntrummet plus att min optiker är så otroligt snäll! Hon är verkligen sjukt trevlig. Det första hon sa när jag kom in var att hon gav mig en vänlig kommentar om mina röda byxor: "Vad fin du var. Jättefin röd färg på dina byxor, det matchar till din halssduk!" osv. Sen pratade vi om fika (haha fika äger) och allting. Japp en trevlig optiker är trevligt att ha. Trevliga personer äger. Jag hatar folk som jobbar med att träffa/möta människor som är otrevliga *hostbusschaufförer*.

Sen stack jag o Berget (jag e klippan hon e berget) till H&M och chillade i omklädningsrummet. Provade kläder och jag råkade ta en knallrödjacka som jag skulle prova och upptäckte att jag hade röda byxor på mig, det var inte fint... men Jenny ville inte hämta en svart av samma sort till mig :( Men jag var glad ändå. Sen när vi skulle hem så mötte vi Vilhelm (my brotha) och han gav mig resten av sin Cola Napps påse (Napps? En napp, flera nappar. En Cola Nappars påse? MEN VAD FAN), det var fett värt!!! Kul att träffa honom om än bara en liten stund. Imorrn har jag referatprov (precis som alla andra ettor på Midgård) och det taggar jag inte. Dom sa att man kan ta med sig fika, och det bådar inte gott, för när dom ber en ta med sig fika så vet man att det är ett seriöst/viktigt/svårt /långt prov... Jag taggar iaf det som händer efter skolan, nämligen repa med vårt kära band!! WOHO! Nej, nu ska jag kika på resterande delen av TopModel 9 innan det är försent. HEJRA'

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0