Tisdagen 29/1-08

Du ska va president.

Titeln är också en titel till en Imperietlåt. Imperiet är ett svensk band som fanns på 80-talet som Joakim Thåström startade (från Ebba Grön) mm. Om ni inte visste det  så skriver han sjukt bra texter, han e grym! Idag var första dagen i skolan och det kändes nice, men lite depp att jag inte kunde stanna längre i sthlm. Ännu mer depp är att jag aldrig kommer kunna fara till den lägenheten igen eftersom min syster flyttar hem igen (har jag nämnt det nån gång förresten?...)  och den lägenheten äger verkligen! Den är råmysig med en egen trappa ned till sovrummet, underbar planlösning osv, asbra läge (Skogskyrkogården, innan Farsta, 10-15 min med tunnelbana till T-Centralen) så det blir lite R.I.P när den e borta :( Men det är ändå 1000 ggr bättre att hon flyttar hem igen!!!!! Längtar <3

Att man i 16-års åldern är halvfärdig sa skolsköterskan idag (hälsobesök), och det har man väl hört förrut. Men det känns lite småkonstigt att jag är ett vandrande halvfabrikat, men det gör inte så mycket. Hon trodde till och med att mina 166,5 cm över marken skulle utökas, vilket kan vara trevligt. Den som lever får se som det heter! Men jag är i alla fall längre än dom andra 2 kvinnliga medlemmarna i vår åttamanna familj så jag är redan nu en vinnare! (om du vill se det så). Om du undrar mer över mitt hälsobesök så kan jag berätta att jag är frisk som en nötkärna :) Men frågan är ju vad som är så friskt med nötkärnor, egentligen? Kan man inte säga att man är frisk som en paprika? VARFÖR? Jag har så många varför om allt hela tiden, min hjärna vill bara sluka allt som kan kallas intressant kunskap (frågan är ju dock huruvida nötkärnor och paprikor är intressanta...) tills den blir mätt och... spyr? Hjärnan är ett intressant fenomen, och hur människan agerar och tänker överhuvudaget,  därför vill jag läsa psykologi. Jag ska bli hjärnskrynklare! (kanske inte men)

Idag har jag haft sjukt ful/dålig/tråkig/konstig handstil hela dagen. Jag tänkte att du kanske ville veta det. Om du vill veta ännu en sak så kan jag tala om att Vilse i Pannkakan är asbra och alla borde se det!!!!! Samt att alla borde höra låten "Hand on your heart" av Jossan (dvs José González, han e nice JAG HAR SETT HONOM HAN TOG PÅ MIN AXEL) för den e grym. Haha, idag när jag o Emma kom in på Nannas Kiosk (mitt godissug var fortfarande inte stillat trots att jag köpte 5 st i Midgårds caféteria, jag börjar gå in i god cirkel. Just det, varför ska den vara ond för? Jag älskar ju godis och jag mår bra av att äta det så det är bra att jag äter det då!) så var det en kille som precis skulle gå ut, men butiksinnehavaren hindrade honom : "Du får inte ta godis, det är inte gratis smakprov i Sverige." killen, med öppen hand där man kunde skymta 2 st rosablåa sura godisflaskor med bubbelgumsmak svarar : "Men ursäkta! Jag tog bara två, jag trodde det var smakprov!" HAHAHA så jävla störd kille? Ofta man FÅR gå och ta godis "Fritt fram för smakprov, kom och smaka INNAN du köper så du inte köper en äcklig sort!" Hahah, kunde han inte bara sagt "ursäkta, hej då" och sprungit därifrån? Det skulle jag ha gjort.

Och jag vill bara tillägna några rader åt Emma: Skriv till VK!!! Det är viktigt att man har åsikter och dessutom att man visar dom för andra. Om något är fel ska man inte tolerera det, så skriv skriv skriv! Sen när insändaren kommit in är du varmt välkommen i klubben "Vi som är grymma och coola som har skrivit till VK och kommit med och som fått10 000 tals personer att läsa våra åsikter", du får en kopp kaffe som välkomstpresent (jag ska hälla den i dig, eventuellt kamouflera den i något, får se vad)

JAG SAKNAR LOVA

Jag har sett teater idag och trots Tinikas åsikt (och jag säger inte att hon har fel, för det hade hon inte! But I didn't agree :( ) så tycker jag den va nice! Dom är duktiga. Teater är fan nice ändå, det är synd att man kollar på det så sällan. Men du nu ska jag käka kassler och goda grejer.

(HEJJAGÄLSKARPARENTESER.NU)

we are you're friends and you'll never be alone again?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0