Måndag 16/6-2008

Here I am - In the land of the morning staaaaaar....!

Blomköp, födelsedagsfika, solsken & blåst, kaffe, ekorrar i blomaffärer, bilåkning, omega3intagande i form av lax, brännbollsspelande, utebränning, asbra musik, popcorn, mentalkramar, fulla minneskort på kameror. Man kan beskriva min dag så, om man vill. Men det kanske man inte vill??? Jag vill i alla fall säga: HEJ.

Jag är hej. Igår målade jag mina nagggglar, det var asroligt. Jag träffade även min syster (jag skriver så bara för att reta Emma), det var ännu roligare må jag säga! Jag var där till 02.00 för hon var så cool så hon jobbade inte idag (Och jag är jävligt cool för att jag har sommarlov). Muffinsbak, escuchar la musica (SE - lite fastnade, fast det är fan inte dumma Dimmys förjtänst) och allmänt prat. Promenaden blev det ju inte så mycket av dock. Men jag är glad i själen ändå! Även längst inne. Idag for jag hem tidigt (ca halv tio) samtidigt som Linnizz (som for hem pga sommarjobb=uppe med tuppen nästa dag!)... jag kände att jag ville ha en chans att vara hemma för en gångs skull. Mitt rum har typ varit en mellanlandningsplats hela veckan av sommarlovet, men även innan också. Kommer hem på natten, går och lägger mig, och far bort vid 12-13-14 (nånsans där va), kommer hem vid 17.00 för att intaga föda och även kunna yttra ordet hej till mina familjemedlemmar en gång under dagens lopp åtminstone, far igen vid 19.00 och upprepar samma procedur hela tiden. But I like it, nearly as much as I like you!



Fyfan vad jag inte skulle tacka nej till en kycklingsallad á la Hamnmagsinets Kafé Stormen just nu

Sommarlov, FAN vad nice det är! Man förstår ju nästan varför alla taggar det så mkt. Och ett tips: NJUT av sommarlovet som fan nu, för om du inte planerat att bli lärare så kommer du få jävligt booring somrar framöver. Jag måste ju säga det; jag längtar verkligen inte till att bli ca 35 och uppåt. Det verkar suga. Rejält. För vad gör 47-åriga Annika och hennes sambo 53-åriga Hans egentligen? Dom jobbar (på astråkiga, asointressanta jobb) mellan 08.00-16.00/17.00, kommer hem, lagar mat,äter mat, far eventuellt och tränar för att därefter komma hem och se på jävla SKITTV. Och helgerna, dom ska vi inte ens tala om; är man mot förmodan ledig så måste man städa hela huset för att man har en massa dryga ungar som stökar ner som fan, sen ska man skjutsa alla ungar kors och tvärs till en massa ovärda ställen, för att sedan hämta dom igen. NEJ TACK. Eller, jag har ju som inget val, man måste ju bli gammal, men man har däremot valet att göra något bättre av det! Så välj inte Annika och Hans väg, snälla! Jag ska ha ett asroligt liv när jag blir old. Fast när man är 80-90, då är loppet kört (fick min inspiration om gamla hämtad av Elin och Linnizz som sommarjobbar på ålderdomshem)... :( Men då har man förhoppnings ett helt asintressant liv att tänka tillbaka på åtminstone :)

Det är så mysigt, för en av mina grannar (har förövrigt ingen som helst kontakt med mina grannar, och vad är grejen med det egentligen, att hälsa på någon i trapphuset. Hälsa på någon som man inte känner och bara: "Hej, vi har typ EN sak gemensamt och det är att vi bor på samma ställe. Hej då!". Okej om man bott på samma gata i 1000 år, då är det ju bara trevligt att man har lite kompisar omkring sig va. Fast jag måste medge att Desperate Houswifesstilen skulle vara jävligt nice: Man flyttar in på en asflådig gata och 5 astrevliga människor kommer med pajer och bara "Heeeej, välkommen till Fairview, är du med på Bridge på lördag hos Bree Hodge?) Detta var min längsta parentes för övrigt. Åter till saken: En av mina grannars hundar har fått 1000 hundbebisar och dom brukar springa runt på gården råmycket och jaga varann osv. Dom är sjuuuukt söta och eftersom jag bor på första våningen så har jag förstaparkett när jag äter min frukost bestående av gröt, rött te med honung i och rostade mackor. SMÅ HUNDARNAAAA.

PS dom är boxrar och boxrar är asfula men dom här är söta bara för att dom är små. DS

PPS Jag kommer aldrig vilja ha en hund. DS



Kommentarer
Postat av: Jennie

hahahahahahah!! asså inse att du har den skönaste attityden som finns. Många uttropstecken och långa paranteser ska det va ;)

Och btw, när vi blir arton ska vi till london så tagga det!!

2008-06-21 @ 21:43:07
URL: http://jenniieb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0