Måndag 17/3-08

Åh, nej - nu dillar han i maten!

DEN HÄR LÅTEN ÄGER. Men jag tänker aldrig tala om vilken det är, så det kan du klura på i all oändlighet om du känner för det. Men fuck TV, nu stänger jag av den. Så, nu är den avstäng. Emma fick mig att sätta på den för att det var en 100 kg's SJUÅRING på Outsiders. Jag hatar idioter, hans morsa var precis vad jag definierar som en idiot. Hon får skylla sig själv när hennes barn dör när han är typ 20, pga hjärt/kärl sjukdomar. MEN varför tänka på hemska saker när det finns så mycket annat trevligt att tänka på? Egentligen är det ganska sjukt att inte alla människor bryter ihop psykiskt, med tanke på att vi varje dag överröses med alla tänkbara hemska fakta om saker som är fel här i världen: folk mördas, miljöförstörelsen, att det var femte sekund dör ett barn i svält, att så många djur plågas osv i oändlighet. På något sätt kan man ändå stänga av allt, fokusera på sitt eget liv och samtidigt njuta av det. Det är ett mysterium hur människans sinne fungerar.

Jag hatar det här; när jag kom hem från skolan var jag på ett sådant fruktansvärt skrivarhumör: "Nu ska jag skriva feta blogginlägget!" men självklart så gick det inte att komma in på sidan. Jag blev nästan lite hysterisk när jag märkte att inte bilddagboken funkade heller (Jag blev aschockad för det var nåt lagg, som gjorde att hela sidan bdb såg helt förstörd ut. Och samtidigt stod det ungefär "Hej vi har designat om hemsidan, hoppas du gillar det" och då trodde jag att sidan skulle se ut som den gjorde. Då dog en del av mig. Lyckligtvis så upptäckte jag nu att sidan uppdaterats och faktiskt ser normal och dessutom mycket snygg ut. Och nu funkar ju bloggen också, så nu är jag glad!). Idag på bilden har vi börjat med självporträtt i färg. Ska göra ett i akryl efter lovet, det kommer bli minst sagt svårt. Får se hur dåligt det går. Men det största misslyckandet är att inte försöka alls, heter det ju. Så jag får kämpa!

Idag var Tinika och jag och några till ansvariga för en prasoelev som skulle chilla på våra lektioner. Det gick bra, dock så skulle jag nog inte varit så taggad på att ha dragit till Midgård själv och chillat när jag gick i nian. Men det är jag det. Mitt lås fuckade sig riktigt rejält idag och jag fick DAMP (det välkända Filippadampen, så att säga - känner du mig riktigt väl så vet du vad jag talar om) och DET SÖG. JÄVLA CPLÅS SOM SKA JÄVLAS, FUCK YOU!!!!!! Så nu är jag låslös (igen...) och funderar på kodlås, det är ju den perfekta uppfinningen!! Då behöver man aldrig knipsa låset (mot förmodan att man inte blir senil och glömmer bort sifferkombinationen dvs, men mitt minne är ju bäst i världen så det lär inte ske på ett tag) och det underlättar vardagen. Och jag hatar mig själv för att jag tänker exakt VARJE dag "Idag ska jag söka sommarjobb, fett värt!", men ändå ligger jag där i sängen när jag lagt mig och tänker "Drygt.". Men nu ska jag göra verklighet av det hela tror jag bestämt! Först ska jag avsluta det här inlägget.

Efter skolan drog Elin, Hanna.N (båda från min klass) och jag och fikade på Café Station. FIKA ÄR DET BÄSTA SOM FINNS <333. På tal om fika, här är listan på mina planer för framtiden ("Vad i helvete har fika och framtid med varann att göra?" tänker du nu, men calm down och läs så förstår du kanske sammanhanget om du inte är invalid):
  • Flytta till London "Maybe it's because Im a Londoner..."
  • Starta ett eget företag som inkluderar ett jävligt nice och originellt kafé (eventuellt i London, som jag ska vara boss över. "Filippas Kafé")
  • Skriva och illustrera en barnbok
  • Skaffa 6 st barn
  • Lära mig engelska, spanska, ryska och teckenspråk delvis eller flytande.
  • Bo i Sthlm ett tag (så länge jag pallar)
  • Bli jävligt duktig på att spela bas.
  • Inte bli rik.
Så, det är en del av min framtid. Jag tänker på studenten typ varje dag, redan nu tänker jag på hur tråkigt det kommer kännas (bortsett från den otroliga känslan att faktiskt ha avslutat skolan) att inte gå på Midgård längre. Det kommer bli rip. Men det är ju ett liiitet tag kvar iaf, så lite till kan jag njuta av skolan och människorna däri, och lärarna och maten (jag hoppas innerligt att ni förstår att de 2 sista sakerna var ironi på hög nivå). HAHAHA idag hände det för första (och sista hoppas jag) gången i mitt liv att någon uttalade mitt efternamn "Norrberg" istället för "Nooorberg" som jag heter. Hur FAN kan man uttala ett R som två R? Det var randóóóóóm. Rasmus på Luffen är och förblir den bästa Astrid Lindgren filmatiseringen <3 I mitt nästa liv ska jag... öh åka tillbaka i tiden till förra sekelskiftet och luffa. RASMUS

Men nu ska jag dra, för det här är förbi. Umeå Open taggar vi, förresten! HEJ

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0