Torsdag 20/11-2008

Words are flowing out like endless rain into a paper cup,
They slither while they pass, they slip away across the universe.
Pools of sorrow waves of joy are drifting through my opened mind,
Possessing and caressing me.

Hejsan va. Har precis pratat med Eija en liten stund (2 h, och det är nog rekord i korthet, en gång i somras blev det 4½ h och då la vi bara på för att klockan var 01.00 och jag skulle upp och  jobba nästa dag) och det var mucho trevligt! Bara trevligt att höra hennes röst. Så jag ser fram emot att träffa henne nu på jullovet då hon äntligen kommer till Umeå, det blir askalas så att säga! Idag har varit fett chill; tänkt dig att börja 12.30 och sluta 13.30, det enda jag gjorde var att jag gick på en föreläsning som förövrigt var jättebra! Sjukt värd dag. Sen gick jag och Mikaela på stan en schväng och det var nice, tänkte hitta ett par jeans men som jag redan förutspått innan så hittade jag inte "de perfekta jeansen" som man alltid är ute efter. Så jag får nog vänta ett tag innan jag kan köpa några. Jag har verkligen en "inte hitta några kläder alls" period för tillfället, och det behöver inte nödvändigtvis vara negativt, eftersom jag är rätt inne på "konsumera mindre"spåret nowadays.

Var hungrig och hade fan ingen aning om vad jag skulle laga till middag (pappa har vart i sthlm en vecka nu, han och hans gamla band har återuppstått och spelade på nåt ställe i sthlm igår och bla bla bla = jag lagar middag = kul!) för trots att jag älskar mat så jävla mycket så har jag serious issues med att komma på vad man skall laga. Kraven var: simpelt, få ingredienser, vegetariskt, gott. Så jag gjorde champinjonstuvning och pasta (egen champinjonstuvning alltså, inte nån jävla färdig skit) och det blev otippat gott. Jag blev typ chockad när jag åt av den! Simpelt jag säga. Kryddade med timjan, lite dragon, salt, svartpeppar och ytterst lite allroundkrydda (jag hatar när mat smakar allroundkrydda, det är ingen höjdare precis)

Och jag förstår verkligen inte varför jag inte sett Across The Universe ännu, måste fan ta och göra det i helgen! Blev ju ganska taggad när Tinika berättade hur bra den var (när en ickebeatlesfantast tycker den är bra måste den ju vara skitbra för mig!). Så den är högst upp på min "filmer att se"lista för tillfället. Taggar även att se Tim Burtons filmatisering av Alice I Underlandet som ska börjas spelas in nu. Fatta hur jävla bra och obehaglig den kommer att bli!!! Plus att Johnny Depp ska spela "The Mad Hatter" och Helena Bonham Carter ska spela den onda drottningen. Sjuuuukt nice, synd bara att den har premiär 2010, känns lite hängigt. Vad som inte känns hänget är iaf att jag nu ska se Harry Potter 5, har taggat hela kvällen och nu äre dags! Ska nog duscha först bara. Och lol att jag inte gjort skissserna till kulturhistorian ännu, fan vad D-R-Y-G-T det kändes... Hej då jag säga.


Plus att jag äntligen kommit på vad jag ska tatuera när den ljuva dagen infinner sig! Senast i eftermiddags sa jag till Mikaela att jag störde mig på att jag fortfarande inte kommit på något alls. Men sen när jag satt i bussen var det så jävla självklart att jag faktiskt inte förstår varför jag aldrig tänkt på det innan! Sweet

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Vad ska du tatuera? :D

2008-11-22 @ 22:09:55
URL: http://linniz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0