Lördagen 8/11-2008

You say it's your birthday
It's my birthday too, yeah
They say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you.

Yes we're going to a party party
Yes we're going to a party party
Yes we're going to a party party

I would like you to dance (Birthday)
Take a cha-cha-cha-chance (Birthday)
I would like you to dance (Birthday)
Dance

I would like you to dance (Birthday)
Take a cha-cha-cha-chance (Birthday)
I would like you to dance (Birthday)
Dance

You say it's your birthday
Well it's my birthday too, yeah
You say it's your birthday
We're gonna have a good time
I'm glad it's your birthday
Happy birthday to you.


Ja, eftersom Beatles är fantastiska så har dom även gjort en födelsedagslåt. Som förövrigt under denna dag var dedikerad till mig! Så jag lyssnade på den och det var nice.

Nu är jag 17 som sagt, och nedräkningen till 18årsdagen har börjat. En mycket trevligt födelsedag med astrevliga vänner! Sjukt mycket fika (jag ville spy där ett tag, vet inte om det ska tolkas som positivt eller negativt), skratt, chill, asgod middag på restaurang och tillsist en avrundning med Saw V som hade premiär igår. Tack så mycket allihopen för en astrevlig dag, och tack för presenterna! Och apropå filmen (Saw) så var den asnice, inte så mycket slakt som tidigare filmer (det är dock ganska bra) men man fick däremot veta jättemycket. Känns sjukt skönt att få frågetecknena uträtade (förövrigt ett extremt töntigt uttryck, men någon måste använda det nån gång i nåt sammanhang, varför skulle uttrycket annars finnas?). Så om ni sett alla tidigare 4 filmer rekommenderar jag er att se 5:an. Om ni inte sett någon film rekommenderar jag er att se alla 5. Just do it! (nu stal jag någons slogan, adidas, nike? jag är inte tillräckligt hjärntvättad för att minnas vilket märke.)

Men men, summan av kardemumman (ännu ett ful uttryck, yes!) är att dygnet var N-I-C-E; från emmas och eves sjungande 00.01 till allas kanonsjungande vid 16.00 till min cykelfärd hem från bion, som inte bjöd på kyla. It was kind of nice, yes it was. Nice I tell you, pretty nice mate, pretty nice I tell you. Nu är jag dryg och jag är medveten om det. Imorrn ska jag:
  1. sova ut
  2. måla klart min minnesbild
  3. skriva en grej om minnesbilden
  4. köpa farsdagspresent med hillevi
  5. fira farsdag med familjen
  6. läsa historia
  7. läsa i min engelskabok, skriva i loggboken om den
  8. läsa harry potter 7 förhoppningsvis
  9. promenera
  10. duscha, göra ansiktsmask och hårinpackning
  11. ta bort mitt nuvarande nagellack
  12. Chilla? Hmmm....
  13. Dricka bistrokaffe, Mmmmmm!
Hoppas verkligen det blir gemensam födelsedagsfest med molly, isånnafall helgen 28/29 november. Vore niiice!
Well now it is time to go, I say. Bye

Kommentarer
Postat av: Tinika

grattis i efterskott!

åh, att äta tills man nästan spyr, jag blir nostalgisk och tänker på min 17 års dag, då jag upplevde exakt den känslan!

2008-11-09 @ 21:22:40
URL: http://tinikahaggstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0