The Shoes

You say you want a revolution
Well you know
we all want to change the world
You tell me that it's evolution
Well you know
We all want to change the world
But when you talk about destruction
Don't you know you can count me out, in
Don't you know it's gonna be alright
Alright Alright

Okej hyllningskonserten till Beatles nionde album (känt som The White Album) var jääävligt bra! Alla trettio låtar från dubbelalbumet framträddes av olika artister/band från Sverige, Norge, Danmark, USA, Grönland osv. Ibland kan jag vara skeptisk till covers, speciellt till Beatlescovers eftersom originalen är så perfekta att det är dumt att försöka göra en bra version av de. Men fel hade jag - för flera och i princip alla var riktigt bra! Det var både hårdrock, elektro, pop, jazz, och hip hopstil på coversen - vilket var nice.



Sjukt bra konsert, skulle gärna sett den live i Danmark nov 2008 om jag vetat om att den ens ägde rum, vilket jag faktiskt inte gjorde. Dock så var kvällens värd lite smådryg egentligen, fast han var ganska skön ibland: "If you remember the sixties you weren't there" (syftar på att alla knarkade på 60'talet för er som inte är med i galoppen) osv. Men hans skämt om budgetplatserna tycktes dock inte ha någon ände, men men. Stämning också att majoriteten av publiken var vitklädda kvällen till ära!

Konserten var värdig Beatles, och då är den fan i mig bra.

John: "It means Beatles, doesn't it. But that's just a name, you know, like shoe."

Paul:"The Shoes, you see? We could have been called The Shoes for all you know."


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0