söndagsbak

Nu har jag äntligen ett akustiskt piano in my room, feels great indeed it does! Det behöver dock stämmas och dammas av, men jävlar vad asduktig jag skall komma att bli, eventuellt.

Idag har vi som sagt bakat och lagat massa käk hos Lova. Gott blev det, och effektiviteten hade ingen ände. Eftersom jag skulle göra risotto för första gången i mitt liv, så kikade jag lite i den enda kokboken som tillhandahölls (en hemkunskapsbok för högstadieelever) för att få en närmare inblick på fenomenet, men gudarnas vilken bok! Blev sjukt stressad över de överdrivet detaljrika instruktionerna, liknande:

 "1.
Ta en kastrull.
2.
Ställ den på en platta på en spis.
3.
Sätt på plattan genom att vrida på en manick under plattan framme på spisen.
4.
En gradering visar på hur varm plattan blir, ett system där högre siffra anger högre värme.
5.
Ta fram ett margarinpaket ur kylen, öppna det, skär med en matkniv 15 g som du sedan placerar i kastrullens botten."

unt so weiter. STRESS

Så jag dissade det och gjorde på fri hand (har typ knappt ätit risotto alls i mitt liv, har verkligen ingen relation till den maträtten) och det blev faktiskt gött. Ska nog göra det fler ggr. Sen blev det bullar och lasagner och gratänger och våra smaklökar dansade. Det var partey

Skola imorrn och mitt schema ÄGER hej då

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

åhhh kom hem till mig och laga mat, Jamie Oliver 2.0!!!!! Mina smaklökar vill också dansa. Fast bara på grund av KÖTT

2009-08-24 @ 09:17:25
URL: http://magganocarro.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0