onice helt enkelt

Det finns inget barnprogram som är ger mig missmod i samma utsträckning som Alfons Åberg gör. Figuren Alfons är en ganska tråkig karaktär, och hans far är inte speciellt mycket intressantare. Bästa vännen finns inte ens, och Alfons liv är allmänt trist och händelselöst, utspelat i en värld av fula färger och tråkiga miljöer. Jag hatade Alfons så jävla mycket  när jag var liten!

Det absolut värsta avsnittet (här) var det när julen är slut, och Alfons & pappan sitter i svårmod i sina fula, bruna fotöljer och klagar. Klagar över att ha tråkigt, och resonerar om en briljant idé; att ha julafton varje dag - tänk så kul man skulle ha det! Hmmm... Programmet skall i alla fall ha någon slags vändpunkt när Victor kommer på spontanbesök, men även den delen är deprimerande.

Jag har aldrig hört signaturmelodin och samtidigt känt mig uppfylld av lycka pga av den, och kommer så aldrig ske. Mina barn ska fan aldrig få se Alfons, den skiten klarar man sig utan

inte ägigt och kul


Ful är han också.



Kommentarer
Postat av: Linnéa

Okej helt ärligt Filippa. Det är ju dags att inse att man bör gå och SOVA när man skriver ett helt inlägg om ALFONS :( Klockan 03.58 bör du ligga i din säng och snarka och INTE skriva om Alfons Åberg :(

2009-08-09 @ 16:26:16
URL: http://linniz.blogg.se/
Postat av: Anonym

Alfons suger!



Varför ska man sova när man har lov?

Imorrn åker jag med bussen tidigt dock så inatt snarkar jag 04.00 :)



Ha det så bra så ses vi next week!

2009-08-09 @ 22:19:12
Postat av: Tini

Word!! Och när han typ misshandlar Bollkalle, det är bland det värsta. Med monstret under sången, och näsblodet, fy fan

2009-08-11 @ 23:19:48
URL: http://tinikahaggstrom.blogg.se/
Postat av: Tini

under sängen*

fast även under sången

2009-08-11 @ 23:20:35
URL: http://tinikahaggstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0