Exodus

Det är bara att inse fakta. Jag prenumererar på för många bloggar @ bloglovin. It can't be healthy. Men alla är så bra, så vad gör man? Ett svar kan vara att man skrotar datorn och skaffar ett liv. Sen. När jag tar studenten: LIVET!

Orkar inte att Swedish Meats f.d ordförande försöker släta över gris-hanterings-mediaincidenten med att säga att Djurrättsalliansen sysslar med pr och bara vill svartmåla köttbranchen, och att kalla påhoppet för "bra tajming" (inför juletider osv). Inse att de (SM) bara tjänar pengar på att folk äter mer och mer kött, till skillnad från Djurrättsalliansen, som inte alls går med vinst på samma sätt, utan däremot bara uppskattar att folk beter sig humant och minskar sin köttkonsumtion.
För varje år ökar köttkonsumtionen. Och tro för helvete inte att detta larm bara är ett undantag, att de flesta grisar, kycklingar, kor eller vad som helst, i Sverige, har det bra innan de mördas. För då har du verkligen missat något rejält. Och vill man fortsätta äta kött ändå är det upp till en själv. Men man bör ha i beaktande vilka negativa konsekvenser det leder till; för individerna som torteras (just för vår njutnings skull), för oss människor och för jorden i allmänhet. Dagens köttkonsumtion är inte hållbar om man ska kunna fokusera på att bromsa miljö-katastrofen som sker i detta nu, eller för att minska orättvisor så som svält etc, i världen. Ursäkta mina aggressioner, men jag hatar bara världen litegrann....

ganska mycket






En gång åt jag en stor morot. Eller så var det bara min arm som var liten


"If you're not armed, you're not responsible" sagt av en amerikan, från dokumentären Bowling For Columbine. Håller med till hundra procent. INTE

PS kaffebailey's verkar bara så sjuuukt gott! Must try it, indeed DS

Kommentarer
Postat av: Emma The Queen

bra åsikter gumman!! när jag flyttar hemifrån så ska jag skära ned på köttet, eller jag har gjort det lite nu också :)



jag tror förresten att det var din arm som var ganska liten, men det var faktiskt en stor morot ändå ;) ;) ;)

2009-12-09 @ 08:13:52
URL: http://emmzangurl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0