Ondskan

Once upon a time you dressed so fine
You threw the bums a dime in your prime, didnt you?
Peopled call, say, beware doll, youre bound to fall
You thought they were all kiddin you
You used to laugh about
Everybody that was hangin out
Now you dont talk so loud
Now you dont seem so proud
About having to be scrounging for your next meal.

 

 

Well well well, hello there mate! Jag skrev som jag skrev i förra inlägget, trots det skall jag minsann försöka en gång till, och se hur det går att använda denna skitsida. Såg nyss klart Ondskan, det var riktigt längesen sist alltså! Hatar svenska filmer oftast, för dialogerna är så jävla… overkliga. De säger sina repliker på ett sätt man verkligen inte pratar på annars. Men Ondskan är ju faktiskt bra, det hoppas jag att ni håller med om. Marja, eller Maria, dvs kökstjejen som Erik är taggad i, är lätt bäst. ”Pra gjorrrt!”,  ”Men vem vill pussa en myrstack?” osv. Sen finns det ganska många störda också, varför inte nazilärarn eller Skitenhielm? Vilken härlig samling av människor! Har för övrigt sett en intervju med Jan Guillou där han konstaterar att cigarettfimpningen på Eriks bröst hände Jan i verkligheten. Smärtan, smärtan, smärtan…. Btw, jävligt kul att jag tänkte på parodin av Ondskan när jag såg scenen när Erik kommer till Stjärnsberg för första gången och blir runtguidad av Silverhielm. Det var typ ostämning…  Fast nice ändå du vet :---)

 

 

 

 

Har äntligen äntligen äntligen äntligen beställt skivor på Ginza igen, för första gången på typ 3 kvartal. Blev The Beatles-Help!, The Knife-Silent Shout, Pink Floyd-Dark side of the Moon, Sweeney Todd-Soundtrack och även Edward Scissorhands. Edward kostade för övrigt ynka 49 kr och det mina vänner, är ett kap för den underbara filmen gjord av Tim Burton med Johnny Glad i huvudrollen som lille Edwardgubben. Får se om paketet kommer nån dag till nästa vecka. Musik e livet ja.

 

Ledig imorrn och aint it sweet? Sweet as sugar. Like cool whip (inbitna Family Guyfans vet vad jag menar... cool whip!). Får se hur jag väljer att spendera min lediga dag, det är ju lite oklart när alla andra går i skolan förutom ens klass. Många i klassen bor ju dessutom utanför Umeå så det är inte alltid en självklarhet att man ses då. Och stackars Hanna ska till tandis, men det går NOG bra (du vet vad jag menar..!) :) Men etta på listan är iaf att sova ut, för det e N-I-C-E! Sen funderar jag på att traska till Mariedal på second-hand runda, det var runt en månad sen sist så he e på tin om man säger. Ska även kolla om Hillevi är ledig från jobbet, det vore trevligt att ses en stund. Hur som helst, lediga dagar är som en asjävla god glass en riktigt varm sommardag, ungefär. Nice helt enkelt.

 

Nu skall jag bespara er från detta skumläsande som jag vet försiggår och därmed avsluta det här, här och nu. Byeeeeeeeee

 

P.S hoppas ni gillar att det här inlägget endast har 2 parenteser!!! Jag har faktiskt ansträngt mig så jag hoppas jag får lite uppmuntran....D.S


Kommentarer
Postat av: H

seså, du lär dig! Det går NOG sakta men säkert!:S

2009-01-15 @ 02:05:04
URL: http://pokerhanna.blogg.se/
Postat av: Monka

Ondskan är ju extrem när det gäller onaturliga dialoger! Erik och Pierre.. jag dör. USCH! Därför har jag så svårt att se den, men annars är den bra.



GUSTAV SKARSGÅRD!!! <3<3<3

2009-01-15 @ 11:31:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0