söndag once again

det e nån som våldtar din mamma
på storvaruhusetes golv
det är nån som kidnappar små små barn
och torterar dom med tuggummivåld

han slipar sin kniv
sen tar han ditt liv

jack ripper, jack the ripper
det går en mördare lös
jack ripper, jack the ripper
vem vågar vittna när blodet frös
vem vågar vittna när blodet frös

Just så var det. I London år 1888. Då lär även Sweeney Todd verkat, om han hade funnits. But he didn't. Trevlig middag med familjen, men Hillevi kom typ 1000 h försent as usual, i fortsättningen ska vi säga att vi ska träffas en time tidigare än vad vi egentligen ska, för att hon ska ha en någorlunda god chans att komma i tid.... Men men, vi fick asgod mat+asgod nybakt äppelpaj med vaniljvisp i magarna och en trevlig stund, så det gjorde ju som inget!

Jag förstår faktiskt inte riktigt varför, men jag är riktigt taggad på den kommande veckan. Kanske är det för att min Psykologi A kurs börjar, att vi ska ha vår andra utställning i skolan, att jag ska träna på Träna med Jenny, att vi ska äta lunch på Great Eastern med klassen på tisdag, att jag ska klippa mig (färga mig?), att mitt skivpaket från Ginza kommer, att jag kanske köper de där niceiga jeansen på GinaTricot, att Barack Obama intar sin sits som USAs president och därmed blir världens mäktigaste man på riktigt på tisdag och Bush kickas ut ur Vita Huset, eller kanske bara rent allmänt för att det nalkas ännu en nice vecka då jag får chans att umgås med alla underbara människor i min omgivning once again. Hur som helst, it's gonna be fun!

Nu äre din tur jävligt snart

Konstigt nog lyssnar jag på Fear Of The Darkskivan nu. Det var riktigt riktigt längesen sist, nog för att alla omkring mig verkar tycka att jag är Iron Maidennörd men om sanningen ska fram har jag nästan ine lyssnat på de överhuvudtaget sen jag såg de på Stockholm Stadion 16/7 förra året. Jag är mer en Beatlesnörd. Är och förblir. Men man ska inte underskatta andra band bara för att man gillar ett extra mycket. Därför lyssnar man på massor av all bra musik som bjuds på här i världen. För att gå till något helt annat så undrar jag varför jag skriver här, när jag har en text att skriva, om mitt konstverk i vår uppgift med konceptkonst, plus att jag ska duscha, renbädda sängen unt so weiter (jag lärde mig aldrig tyska. kanske det blir ryska och teckenspråk nån gång??? isländska!). Så där är det allt som oftast, man dissar det man bör göra. Men det är helt ok, i slutändan så löser det sig ju alltid.

Well well well, I'm about leaving right now, 'cause time's up. Bye


Kommentarer
Postat av: Monka

Mmmm.. artonhundratalets London! :D

Lustigt att du tog upp det, jag och Jessica såg ju "From Hell" med Deppan igår och den handlar om just Jack the Ripper!

2009-01-18 @ 23:35:53
Postat av: Jenny

Min engelskalärare sa för nån dag sen (Vi pratade om shakepeare så jag har ingen aning hur det kom upp men) och han sa att Sweeney todd hade existerat, inte som han porträtteras i den nya filmen kanske men det kändes otippat ändå ;S

Jaa, hör bara av dig angående träningen så jag vet :)

2009-01-19 @ 16:59:47
URL: http://Walkingourway.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0