Lördag 17/1-2009

Oh thunder in my heart
These razors cutting sharp
And leaves me with an ever bleeding scar

So soft, so suddenly
So that I can not breathe
I'm drawn into a circle painted black

Oh I'm hanging high
Oh won't you let me down
Back where I started at
You know I'm a little lost

Texten ovan av Lykke Li, som faktiskt blev prisad som årets nykomling i P3 Guldgalan ikväll, så rätt! Hon fick ju ingen Grammis trots två nomineringar, så nu var det på tiden. Synd bara att manegern läste upp fel tal, lite pinsam situation, men sånt som händer. Eller snarare sånt som inte ska hända! Så glad för Lykke iaf, och jag ångrar att jag inte beställde hennes skiva Youth Novels istället för Sweeney när jag beställde skivor på Ginza i veckan, eftersom Sweeney var slut i lagret och jag därmed får en skiva mindre, som lika gärna kunde ha fyllts upp med Lykke Li. Får beställa båda senare istället :)

Lykke Li är nog lycklig nu

Såg iaf P3galan som sagt, med Molly,Emma,Elin och Lova hos Molly. Det var riktigt trevligt, tråkigt dock att Linnizz inte kunde vara med. Hoppas hon hade kul iaf :) Ibland är det bara så skönt att vara med folk man känt i så många år. Så det var en mysig kväll, tog mig hem med hjälp av apostlahästarna i den milda (tack för det) vinternatten. Med la musica. Fick en extrem lust att baka just nu, och jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det. Hade jag bott i min egen lägenhet hade jag lätt gjort en asgod tigerkaka, eller chokladmuffins eller nåt sånt. Men den tiden kommer väl den med. Taggad på att psykologin börjar på måndag, och jag kom till insikt ikväll att jag fram till nu hela tiden tagit för givet att jag ska ha Elin  som lärare och att jag och Emma kommer vara i samma grupp. Det behöver ju verkligen inte bli på det viset, så det var ju ganska dumt att jag sett fram emot saker som kanske inte är. Går vi inte i samma grupp tänker vi dock byta :)

Jessica och Monica var ju här igår och vi såg American Beauty som sagt. Hade fan glömt bort hur djup den är! Och lite mysko sådär... men det är det som gör den så bra, att den är en väldigt originell film med konstiga karaktärer. Det är även en av de där "filmer-man-måste-ha-sett" filmerna, så gör det. Se den alltså. Fler filmer i den listan är t.ex Titanic, Gudfadern, Shawshank Redemption, Big Fish, Forrest Gump, Terror På Elm Street, Excorsisten, The Shining, Sjätte sinnet osv mm i all oändlighet. Kan även tilläggas att American Beauty har 8,6 av 10 poäng på imdb, ändå coolt!!!! typpp.. Hur som helst: den e random, men bra.

Btw random idag när Jessica skulle köpa grejer att täta vattenpipan med, vi gick till Spicy för att se vad de hade. Kom in genom dörren och lukten av alla kryddor kastar sig över en, som en arabisk tiger (har ingen aning om det finns sådana, men annars får du fantisera). Vi begav oss 5 steg mot kassan:
Jessica: "Har ni gummipackning att täta  vattenpipan med?"
Kassör: "Toback?" (han uttalade det så, det är inte jag som är dysse)
Jessica: "Nej, alltså gummipackning som man har för att täta vattenpipor?"
Kassör: "Kol?"
Jessica (börjar bli lite frustrerad över hans oförstående): "Nej alltså saker som man har för att göra vattenpipan tät????"
Kassören går ut in i ett rum bakom disken, är där i några sekunder, kommer sedan tillbaka skakandes på huvudet....
Grejen är att vi vet att de säljer delar till vattenpipor där, men han hängde inte med riktigt i vad vi ville. Även sådant kan hända ibland.

Nej, nu ska jag göra mig iordning och lägga mig och läsa i Beatles (handlar inte om riktiga beatles, utan om 4 beatles wannabes typ..). Förresten är den fan onice i vissa delar, i ett ställe finns beskrivet när en kille stoppar in en smällare i munnen och tänder stubinen (han är full och störd). När han försöker ta ut den har den fastnat och den sprängs i munnen. Hans läppar, mun, tänder, it's all gone. Bara ett stort svart hål och hans tårar som rinner längs kinderna.... Ändå nice!!

Nighty night




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0